Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı « Geri
 24 Temmuz, 2018

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programına kaydolabilmek için başvuru koşulu nedir?

  • Bu program için herhangi bir mezuniyet şartı aranmamaktadır. Bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Az Tehlikeli Sınıflar Personelleri ve İş yeri Sahipleri İçin Hazırlamıştır.
  • Az tehlikeli Sınıfta yer Alan örnek Çalışma alanları ;Eczaneler, Lokantalar, Oteller, Okullar, Yurtlar, Perakende Mağazalar, Marketler, Apartmanlar, Büroda hizmet verenler (avukatlar, muhasebeciler, gümrükçüler, emlakçılar, reklam ajansları…) Basit tarzda tekstil imalatı ve gıda imalat ve satış işleri vb…

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programının amacı nedir?
(Programın amacı)
Bu Eğitim programıyla, elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekillerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunumuna ilişkin eğitim verilmesi ve bu eğitimin sertifikalandırılması amaçlanmaktadır. Böylece Yönetmelikteki amaç gerçekleşecek ve söz konusu işveren veya işveren vekilleri kendi işyerlerinde bu hizmetleri kendileri yürütebileceklerdir.
Yönetmelik: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/05/20180521-1-1.pdf

Muhasebe bürom var. Bu programa katılabilir miyim?
(Programın hedef kitlesi)

  • Sertifika programının temel hedef kitlesi hali hazırda elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekilleridir. Ancak gelecekte bu konumda olabilecek kişiler de programa katılarak sertifika alabilecek ve daha sonra belirtilen kapsamdaki işyerlerinde işveren veya işveren vekili olma durumlarında işe giriş ve periyodik muayeneler hariç iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebileceklerdir.
  • Ayrıca bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Özgeçmişlerinde Bu belgenin bulunması Tercih sebebi olacaktır.

Başvuru işlemini nereden ve nasıl yapacağım?

  • Başvurular www.isgvekil.gtu.edu.tr internet sayfamızın yapılmaktadır.
  • Öncelikle başvuru formunu doldurmalısınız.
  • Sistem giriş bilgileriniz tarafınıza sms olarak gönderilmektedir.
  • Sınav Katılım Hakkı Belgeniz Kargo ile Gönderilmektedir.


Başvuru adımları nelerdir?

  • Başvuru formunun doldurulması
  • Katılım ücretinin ödenmesi Banka havalesi veya Kredi Kartı ile online Ödeme.

Adaylar internetten kayıt başvurusu esnasında "kayıt başvuru formu"nu dolduracaktır.
İşlem Adımları:

  1. Kimlik bilgilerin doldurulması,
  2. İletişim bilgilerinin doldurulması,
  3. Bilgilerinin doğruluğunun onaylanması

Kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?
Gerçekleştirilebilir.

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı kayıt bedeli nedir?
Programa kayıt ücreti 150 TL’dir.

Başvuru işleminden sonra posta ile herhangi bir evrak gönderimi yapılacak mı?
Sınav Katılım Hakkı Belgesi Gönderimi Yapılmaktadır

Başvuru işlemlerimi tamamladıktan sonra bilgilerimin hatalı olduğunu fark ettim. Ne yapmam gerekiyor?
Sorunun giderilmesi için sem@gtu.edu.tr adresine e-posta göndererek durumunuzu bildirebilirsiniz.

Bu programın eğitim süresi nedir?

  • Eğitim süresi toplam 4 hafta ve 16 saattir.
  • Eğitimle beraber bir kısım doküman sisteminize yüklenecektir.
  • Eğitim Sonunda Tamamlama Sınavı olmaktadır.
  • Dersleriniz sisteminize yüklü durumdadır istediğiniz gün ve saatte tamamlamanız mümkündür.

Dersler ne zaman başlıyor?
Telefonunuza SMS yolu ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Derslere nasıl çalışabilirim?
Sertifika programına kayıt yaptırdıktan sonra 4 haftalık bir ders çalışma süresi bulunmaktadır. Sistem kayıtlı Ders Videolar ve Ders Notları bu konuda yeterli olacaktır.

Derslere devam zorunluluğu var mı?
Dersler Sistemde kayıtlıdır , 4 Hafta içerisinde İstediğiniz saatte giriş yaparak izleye bilirsiniz.

Oturum açma parolasını nasıl edineceğim?
Tc Kimlik Numaranızın Son 5 hanesidir.

Parolamı unuttum, ne yapmalıyım?
Sistemden Telefonunuza gelecek şifre ile sıfırlayabilirsiniz.

Bu programın kaç dersi vardır?

  1. İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü
  2. Ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi
  3. İş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı
  4. İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
  5. İşveren tarafından yürütülecek iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
  6. İş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve getirdiği maliyetler
  7. İş kazası ve meslek hastalıklarının bildirimi ve hukuki sonuçları
  8. İş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri (1) (2) (3)
  9. İş sağlığı güvenliğinde bireysel ve organizasyonel faktörler
  10. İş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar

Portala girerek ders çalışmak zorunda mıyım? Sadece kitaplardan çalışmam yeterli olur mu?
Bütün öğrenme ortamları birbirini tamamlar niteliktedir. Sadece ders kitabından çalışmak sınavda başarılı olmak için yeterli olmayacaktır.

Sınav tarihi nedir ?
Sınav tarihi http://isgvekil.gtu.edu.tr/program-1-egitim-icerigi.html adresinden ulaşabilirsiniz.

SINAVA KATILIM HAKKI belgesini nasıl temin edeceğim?
Eğitim tamamlama belgesini Sistemde kayıtlı olduğunuz adrese kargo yolu ile gönderilmemektedir.

SON BAŞVURU/EĞİTİM/SINAV TARİHLERİ:

Son Başvuru Tarihi: 13 Ağustos 2018
Eğitim Tarihi: 14 Ağustos - 10 Eylül 2018
Eğitim sonunda bitirme testi uygulacaktır! 

EĞİTİM SÜRESİ/ŞEKLİ:

  • Eğitim programı zorunlu 16 saatten oluşmaktadır.
  • Eğitim programı UZAKTAN EĞİTİM yöntemiyle yapılmaktadır.


EĞİTİM ÜCRETİ:

Eğitim programı 150,00 TL'dir. 

EĞİTİM İÇERİĞİ:
 

1. GENEL KONULAR
a) Çalışma mevzuatı (İşveren ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları)
  1. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
  2. İş Kanunu
  3. İlgili diğer mevzuat (5510 S. SSGSS Kanunu, 6098 S. Borçlar K. vb.)
1 Saat
b) İş sağlığı ve güvenliğinde önleyici yaklaşım
  1. Güvenlik kültürü
  2. Tehlike ve risk tanımı
  3. Risk değerlendirmesi nedir? Nasıl hazırlanır?
  4. Risklerden korunma ilkeleri
2 Saat
c) İş kazası ve meslek hastalıkları ile sonuçları
  1. İş kazası ve meslek hastalığı tanımı ve bildirimi
  2. İş kazası ve meslek hastalıklarının raporlanması
  3. İş kazası ve meslek hastalıklarının maliyeti
  4. İş kazası ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçları
  5. Ramak kala olayların tanımı, raporlanması, çıkarılacak dersler
1 Saat
ç) İş sağlığı ve güvenliği alanında iyi uygulama örnekleri 1 Saat
2. SAĞLIK VE GÜVENLİK KONULARI İLE KORUNMA YÖNTEMLERİ
a) İşin yürütümü ve çalışma ortamına ilişkin risk faktörleri
  1. İş ekipmanları (Makinalar ve el aletleri),
  2. Elektrik,
  3. Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,
  4. Atık yönetimi,
  5. Elle kaldırma ve taşıma,
  6. Yükeleme, boşaltma, istifleme ve depolama,
  7. Fiziksel faktörler (Titreşim, gürültü, termal konfor, radyasyon, aydınlatma, havalandırma vb.),
  8. Kimyasal faktörler,
  9. Biyolojik faktörler,
  10. Ergonomik faktörler,
  11. İşyeri bina ve eklentileri,
  12. İşyerinde temizlik ve düzen,
  13. Ekranlı araçlarla çalışma,
  14. Sağlık ve güvenlik işaretleri,
  15. Acil durumlar.
8 Saat
b) Bireysel ve organizasyona ilişkin faktörler
  1. İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  2. Meslek hastalıklarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  3. İlkyardım,
  4. Psikososyal risk etmenleri,
  5. Kişisel koruyucu donanım kullanımı.
2 Saat
c) Dokümantasyon
  1. Risk değerlendirmesi dokümanının hazırlanması,
  2. Acil durum planının hazırlanması,
  3. İSG eğitimlerinin belgelendirilmesi,
  4. Çalışan temsilcinin görevlendirilmesi.
1 Saat
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitimi
17 Ekim, 2019
Kamu İhale Kurumu (KİK) iş birliği ile Atatürk Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ATASEM) tarafından 07-10 Kasım 2019 tarihlerinde Antalya’da Kamu İhale Kurumu onaylı ‘Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitim Programı’ düzenlenecektir.
9. Uluslararası Bakliyat ve Yağlı Tohumlar Konferansı
9 Ekim, 2019
TOBB’dan odamıza gelen ilgili kayıtlı yazıda, Etiyopya Ticaret ve Sanayi Bakanlığı desteğiyle, Etiyopya Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Baharat İşleyiciler ve İhracatçılar Birliği (EPOSPEA) tarafından 9. Uluslararası Bakliyat ve Yağlı Tohumlar Konferansı'nın 29-30 Kasım 2019 tarihlerinde Sheraton Addis Hotel, Addis Ababa Etiyopya'da düzenleneceği bildirilmektedir. Bu çerçevede, etkinliğe ilişkin güncel bilgilere http://www.epospeaeth.org/ web adresinden ulaşılabilmektedir.  
Hizmet Ticareti Kısıtlılık Endeksi
4 Ekim, 2019
TOBB’ den alınan yazıda, hizmet ticareti önündeki engellerin belirlenmesi ve bu engellerin sayısallaştırılmasını teminen iktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) tarafından Hizmet Ticareti Kısıtlılık Endeksi Veritabanı (STRI) oluşturulduğu belirtilmektedir. Söz konusu veritabanının, OECD üyesi ülkelerde 22 hizmet sektörünü etkileyen düzenlemeler göz önünde bulundurularak hazırlandığı ifade edilmektedir.
TOBB Azerbaycan Ziyareti ve İş Forumu
9 Ekim, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda, Türk Dili Konuşan Ülkeler İşbirliği Konseyi (Türk Keneşi) bünyesinde, Türk Ticaret ve Sanayi Odası'nın (TTSO) kurulduğu, TTSO'nun üyeleri arasında Azerbaycan İşverenler Konfederasyonu, Kazakistan Ulusal Girişimciler Odası, Kırgız Cumhuriyeti Ticaret ve Sanayi Odası ve TOBB'un yer almakta olduğu ve Sn. M. Rifat Hisarcıklıoğlu'nun TTSO'nun ilk Başkanı olarak seçildiği bildirilmiştir.
“Emlak Danışmanı Seviye 4” ve “Sorumlu Emlak Danışmanı Seviye 5” Mesleki Yeterlilik Belgelendirme Sınav Başvuruları Alınmaya Başlamıştır
15 Ekim, 2019
Taşınmaz Ticaretine dair düzenleme 05.06.2018 tarihli 30442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe  girmiştir. Mesleki yeterlilik belgesi olmayanlar emlak satışı yapamayacak olup, 05.06.2018 tarihinden itibaren emlak ticareti yapanların temsile yetkili kişilerinden en az birinin, şubelerde ise şube müdürünün sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) ulusal yeterliliğine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik Belgesine sahip olması gerekmektedir.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu