Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
İşe Devam Desteği - Küçük İşletme Can Suyu Kredisi « Geri
 29 Nisan, 2020

İşe Devam Desteği - Küçük İşletme Can Suyu Kredisi

Küresel bir salgına dönüşen ve etkileri ülkemizde de hissedilen Korona virüsü ile mücadele kapsamında, küçük işletme düzeyinde olan ve ihtiyaç duydukları kredi kaynaklarına ulaşmakta zorluk çeken Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odaları ile Ticaret Borsaları ve Deniz Ticaret Odalarına kayıtlı şahıs firmalarının desteklenmesi amacıyla Ekonomik İstikrar Kalkanı tedbirleri kapsamında ‘‘İşe Devam Desteği-Küçük İşletme Can Suyu Kredisi’’ oluşturulmuştur.

Krediden yararlanacak “şahıs firmasının”;

  • Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odası, Ticaret Borsası ve Deniz Ticaret Odaları’na kayıtlı olması,
  • Yıllık cirosunun 3.000.000 TL’yi aşmaması,
  • İktisadi faaliyetlerine devam etmesi ve firmanın 01.04.2020 tarihinden evvel kurulmuş olması,
  • Bankamız Esnaf Destek Paketi’nden faydalanmamış olması,
  • İflas, fesih, iflas erteleme, iflas erteleme tedbir ve konkordato kararı olmaması ve aktif takip kaydının bulunmaması,

önkoşullarını taşıması gerekmektedir.

Kredi Özelikleri

İşe Devam Desteği-Küçük İşletme Can Suyu Kredisi kapsamında müşterilerimize Nakit İşletme Kredisi ve Paraf KOBİ Kart imkanı sunulacaktır;

1.Nakit İşletme Kredisi

Kredi Limiti:

  • Azami 25.000 TL’dir.

Kredi Türü, Vadesi ve Geri Ödeme Şekli

  • Kredi, TL işletme kredisi şeklinde kullandırılacaktır.
  • Kredi vadesi, 6 Ay Anapara ve Faiz Ödemesiz Dönem olmak üzere toplam 36 Ay’dır.
  • Kredi geri ödemeleri, Aylık Eşit Taksitli şekilde yapılacaktır.

Krediye Uygulanacak Faiz ve Komisyon Oranı

  • Kredi’ye yıllık %7,50 faiz oranı uygulanacaktır.
  • Kredi kullandırımı sırasında bir defaya mahsus %0,75 peşin kredi komisyonu tahsil edilecektir.

2.Paraf KOBİ Kart

Nakit kredinin yanında azami 25.000 TL limitli Paraf KOBİ Kart verilecektir.

Kampanya koşulları için tıklayınız.

KGF Kefaleti Oranı ve Kefalet Komisyonu

Nakit İşletme Kredisi KGF kefaleti ile kullandırılacak olup, KGF kefalet oranı kredi tutarının %80’i kadar olacaktır.

Kefalet limiti üzerinden peşin olarak  % 0,75 (binde yedi buçuk) oranında KGF komisyonu tahsil edilecektir.

Kredi Başvurusu

Kredi başvuruları yalnızca Halkbank.com.tr veya halkbankkobi.com.tr üzerinden gerçekleştirilecektir.

İşe Devam Desteği-Küçük İşletme Can Suyu Kredisi’ne Başvurmak için tıklayınız.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Ticaret Bakanlığından Efsane Cuma İndirimlerine İlişkin Basın Açıklaması
8 Kasım, 2020
Ticaret Bakanlığından Efsane Cuma İndirimlerine İlişkin Basın Açıklaması 08 Kasım 2020 Bilindiği üzere yılın belirli dönemlerinde özellikle de Kasım ayında “Efsane Cuma İndirimleri”, “Şahane Cuma İndirimleri”, “Süper Cuma İndirimleri” vb. isimlerle birçok ürün yelpazesinde çeşitli oranlarda  indirimler yapılmaktadır. İçinde bulunulan COVİD-19 salgınının da etkisiyle tüketicilerin kolay olması, zaman ve mekan sınırlaması bulunmaksızın çok çeşitli sayı ile türde ve daha düşük fiyattan  ürüne ulaşabilme imkanı sunması nedeniyle “online mesafeli alışverişleri” tercih ettiği gözlemlenmektedir. Ancak online alışverişlerin özellikle belirli özel günlerde yanıltıcı indirimler, yoğunluk sebebiyle lojistik süreçlerde aksama,  kötü niyetli satıcılarca ayıplı mal gönderimi veya bedelin tahsil edilip hiç mal göndermeme, cayma hakkını kullandırmama vb. birçok mağduriyete de yol açabildiği görülmektedir.   -Tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar   Bu kapsamda tüketicilerimizin mağdur olmamak, satıcı veya sağlayıcıların da idari müeyyide ile karşılaşmamaları için taraf olacakları mesafeli sözleşmelere ilişkin şu hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir: - Alışveriş öncesi tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak mal veya hizmeti tam ve doğru olarak belirlemeleri ve bütçeleri ile harcamaları arasındaki dengeyi gözetmeleri; - Satıcı veya sağlayıcı hakkında iletişim bilgisi, vergi kimlik numarası, MERSİS ve ETBİS kaydı ve gerekirse şikayet platformları ile satıcı/sağlayıcı müşteri hizmetleri vb. yerlerden gerekli sorgulamanın yapılması; satışa sunulan ürün fiyatının özellikle standart nitelikteki ürünler için diğer satıcı veya sağlayıcılardaki fiyatları ile karşılaştırılması, - Satıcının internet sitesinin güvenliği ile alışverişe ilişkin güvenli ödeme yöntemleri olan SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi seçeneklerin olup olmadığının kontrolü, - Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen internet sitelerine ilişkin olarak satıcı veya sağlayıcının internet sitesine ilişkin yönlendirmenin yapıldığının adres çubuğundan kontrol edilmesi, - Ödeme işlemi öncesi mevzuatta yer alan ve satıcı/sağlayıcı unvanı, açık adresi, ayrıntılı diğer iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yollarını içeren ön bilgilerin verilip verilmediğinin kontrol edilmesi, - Özel günlerde çok yüksek oranlarda yapıldığı iddia edilen indirimlerin doğruluğuna ilişkin olarak diğer satıcı veya sağlayıcılarda aynı ürünün fiyatına ilişkin araştırma yapılması,    Diğer taraftan Satıcı veya sağlayıcılar açısından;   -Tüketiciler ile mesafeli sözleşme akdedilmeden önce Tüketici mevzuatında yer alan yasal yükümlülüklerin karşılanması için ön bilgilendirmenin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile tüketiciye iletilmesi, mevzuatta belirlenmiş olan teslim veya ifa, cayma hakkının kullanımı ve bedel iadesine ilişkin yasal sürelere uyulması, -Cayma hakkının kullanımı durumunda 14 gün içerisinde herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeksizin tüketiciye bedel iadesinin tek seferde yapılması, -Mesafeli satışa konu edilen mal veya hizmetlere ilişkin olarak ödemesi alınan siparişlerin stokta bulunmama, tedarik edilememe gibi gerekçelerle iptal edilerek tüketici mağduriyetine neden olunmaması için stok ve ürün tedariki aşamalarına dikkat edilmesi önem taşımaktadır.   İndirimli satışlara ilişkin olarak;   -İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi, -İndirimli satış reklamlarında, indirimli satışa konu edilecek mal veya hizmete ilişkin bilginin yapılan indirim ile beraber anlam karışıklığına yol açmadan diğer bir ifade ile tüketicileri yanıltmadan ya da gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturmayacak şekilde sunulması, -Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması, satıcı sağlayıcı ya da reklam verenin yapılan indirimin ispatından sorumlu olduğu, indirimli fiyatın uygulanmasına ilişkin süre ve stok sınırı varsa bunun internet sitesi ve reklamlarda açıkça belirtilmesi gerekmektedir.   Bu kapsamda Bakanlığımızca söz konusu hususlara ilişkin aykırılıkların tespiti halinde gerekli idari yaptırımlar uygulanacaktır. Bakanlığımız bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu tarafından ayrıca özel indirim günlerine ilişkin olarak re’sen incelemeler başlatılmıştır. Mesafeli sözleşmelere ilişkin olarak hak kaybına uğrayan tüketicilerimizin uyuşmazlıklarının çözümü için parasal sınırları da dikkate alınarak Tüketici Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir.     Kamuoyuna saygıyla duyurulur.     
İzmir Kınık Tarıma Dayalı İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Hk.
16 Kasım, 2020
Sayın Üyemiz, Ege Bölgesi Sanayi Odası tarafından Odamıza gönderilen bir yazıda; "Tarımda üretilen ürünlerin katma değerini yükseltmek ve ihracata yönelik üretim yapmak amacıyla İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası, İzmir Ticaret Borsası ve Ege İhracatçı Birlikleri ortaklaşa ilimizde Tarıma Dayalı İhtisas Organize Sanayi Bölgeleri Yönetmeliği çerçevesinde Tarıma Dayalı İhtisas Organize Sanayi Bölgeleri kurmak için yola çıkmıştır. Söz konusu projeler Tarım ve Orman Bakanlığımız uhdesinde yürütülmekte olup Cumhurbaşkanlığı Eylem Planları içerisine girmiş bulunmaktadır. Ayrıca Kınık TDİOSB projesi Sayın Cumhurbaşkanımızın 22.02.2020 tarihindeki Kınık ziyaretinde kendisi tarafından ilk kez müjdelenmiştir. İlk projemiz olan “Dikili Tarıma Dayalı Sera İhtisas Organize Sanayi Bölgesi”, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü tarafından onaylanarak 07.11.2019 tarihinde 21 sicil numarası ile tüzel kişilik kazanmış ve hızlı bir şekilde çalışmalarına devam edilerek yatırımcılara parsel tahsis aşamasına başarılı bir şekilde gelinmiştir. Kınık ilçemizde ise tohum, fide, tıbbi ve aromatik bitki ihtisas konusunda başlattığımız projenin ismi “Kınık Tarıma Dayalı İhtisas (Tohum, Fide, Tıbbi ve Aromatik Bitki) Organize Sanayi Bölgesi” dir. Projenin Kınık İlçesi Fatih, Osmaniye ve Yeni Mahalle’de yaklaşık 1,613,993.00 m2 alan üzerinde kurulması hedeflenmektedir. Projemiz, İzmir Valiliği, İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası, İzmir Ticaret Borsası, Ege İhracatçı Birlikleri, Kınık Belediyesi ve Bergama Ticaret Odası ortaklığındaki Müteşebbis Heyet tarafından yönetilecektir. Kınık Tarıma Dayalı İhtisas (Tohum, Fide, Tıbbi ve Aromatik Bitki) Organize Sanayi Bölgesi projesi ile sebze, meyve, çiçek, tıbbi ve aromatik bitki tohumu üretimi, ithalat ve ihracat odaklı fide üretimi, teknolojik seralarda tıbbi ve aromatik bitki üretimi yapılması planlanmaktadır. Ayrıca alan içinde planlanacak sanayi parselleri ile drog, uçucu yağ ve ihtisas konusuna uygun diğer sanayi tesislerinin kurulması amaçlanmaktadır. Kınık TDİOSB’de üretilecek olan kaliteli ve doğru türdeki tıbbi ve aromatik bitki tohum ve fideleri sözleşmeli bir şekilde üreticilere verilecek ve üreticiden gelen tıbbi ve aromatik bitkiler TDİOSB alanındaki sanayilerde işlenerek katma değeri yüksek ürünlere dönüştürülecektir. Böylelikle üretimde doğru tür ve çeşit kullanımı ile bir standardizasyon yakalanacak ve bu bitkilerden katma değeri yüksek ürünler elde edilecektir. Ayrıca, proje kapsamında özellikle modern seralarda kaliteli ve doğru türde tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilmesi, sebze, meyve fide ve tohumu üretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca yetiştirilen bu ürünlerden sağlık, kozmetik, herbal çay, baharat, boya sanayisi gibi sektörlere hammadde sağlanması planlanmaktadır. Bu proje ile bölgede tohum, fide, tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğiyle buna bağlı sanayi gelişimi planlanmaktadır. Proje alanındaki üretimle birlikte ülkemizin büyük ithalat kalemlerinden birisi olan tohum ve fide sektöründe dışa bağımlılığı azaltmak en önemli amaçlardan bir tanesidir. Bunun yanında yerli tohum ve fide üretimin arttırılması, kaliteli türlerin elde edilmesine yönelik ıslah ve Ar-Ge çalışmaları, yerli ata tohumlarının tekrar hak ettiği yeri bulması hususunda çalışmalar yürütülecektir. Kuruluşuna hazırlandığımız Kınık Tarıma Dayalı İhtisas (Tohum, Fide, Tıbbi ve Aromatik Bitki) Organize Sanayi Bölgesi ilgili daha detaylı bilgiler yazı ekinde bulunan tanıtım sunumunda verilmiştir. Söz konusu projemizde yatırımcı olmak isteyenler ihtisas konusuna uygun modern teknolojik sera yatırımı veya sanayi tesisi yatırımı yaparak bu ayrıcalıklı TDİOSB proje alanında yer alabilecektir. Ekte sunduğumuz sera yatırımı için üretici taahhütnamesi ve/veya sanayi parseli yatırımcı taahhütnamesini üyelerinizle paylaşarak onları bu proje hakkında bilgilendirebilir ve üyeleriniz de bu formları doldurarak ilk adımı atabileceklerdir. Üyelerinizin, doldurduktan taahhütnameleri aşağıdaki adrese gönderebilirler. Bu taahhütnameler yatırımcıları yasal bir zorunluluk altına koymayacak olup başvuru niteliğindedir. Kınık TDİOSB’nin kuruluş sonrasında belirlenecek tahsis şartlarına göre yatırımcılar devam kararı verebileceklerdir." bildirilmiştir.  Saygılarımızla,
Erişebilirlik Ödülleri Hk.
4 Kasım, 2020
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından “2020 Erişilebilirlik Yılı” kapsamında, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde erişilebilirlik alanında çalışmaları olan gerçek kişiler, kamu kurum ve kuruluşları ile kamu ve özel hukuk tüzel kişilerinin; engelli bireylerin sosyal ve ekonomik hayata katılımına ve kamu hizmetlerinden yararlanmalarına katkı sağlayan proje, uygulama ve hizmetlerini kamuoyuna duyurmak, ayrıca erişilebilirlik alanında yapılabilecek çalışmaları teşvik etmek amacıyla “Erişilebilir Tasarımlar ve Ürünler, Erişilebilir Dijital Uygulamalar, Erişilebilir Kamu Kurum ve Kuruluşları, Erişilebilir Üniversiteler, Erişilebilir Yerel Yönetim Hizmetleri, Erişilebilir İşyerleri, Erişilebilirlik Sosyal Sorumluluk Projeleri, Erişilebilirlik Alanında Bilimsel Çalışmalar ve Projeler, Erişilebilir Medya İçeriği” kategorilerinde “Erişilebilirlik Ödülleri” verileceği ifade edilmektedir. Bu çerçevede Erişilebilirlik Ödülleri için gerçek kişiler, kamu kurum ve kuruluşları, kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile ekiplerin başvuru yapabileceği ve adayların 20 Kasım 2020 tarihine kadar  https://erisilebilirlik.ailevecalisma.gov.tr/  adresinde yer alan online başvuru formunu doldurarak müracaat edebilecekleri bildirilmiştir.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 11/11/2020 Tarihli ve 125 Sayılı Kararı
12 Kasım, 2020
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 11/11/2020 Tarihli ve 125 Sayılı Kararı 11.11.2020 İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun, Koronavirüse (COVID-19) karşı alınacak önlemlerle ilgili 09 Kasım 2020 tarihinde toplanan İl Pandemi Kurulu kararlarının görüşülmesine ilişkin 11/11/2020 tarihli ve 125 sayılı kararıyla; KARARLAR:          Koronavirüs (COVID-19) salgını ile mücadelenin başarıya ulaşabilmesinde maske kullanımının sağlanması ve yaygınlaştırılması, fiziksel mesafeye uyulması ve bu konuda farkındalık geliştirilmesi ve hijyen kurallarını uygulamadaki duyarlılık salgının bulaşıcılığını önlemede uygulanması gereken temel kurallardır. Bunun yanında ilimizde çalışma yaşamında ve günlük sosyal hayatta da bir takım önlemlerin alınması salgının istenmeyen etkilerini en aza indirgemek ve vatandaşlarımızın sağlığını korumak açısından hayati öneme sahiptir. Bu kapsamda İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu, 09 Kasım 2020 tarihinde gerçekleştirilen İl Pandemi Kurulu’nda görüşülen ve tavsiye kararı alınan, kamu ve özel sektör çalışma saatlerinin yeniden düzenlenmesi, esnek mesai uygulaması, halk eğitim kurslarında pandemi kapsamında alınması gereken önlemler, Münevver Ayaşlı Öğrenci Yurdu’nda izolasyon kurallarına uymadığı için zorunlu izolasyona alınan COVID-19 pozitif ve COVID-19 pozitif temaslısı vatandaşlarımızın durumu, yeme, içme ve eğlence sektörlerindeki mekânlarda masa-sandalye yerleşimi denetimlerinin pandemi kapsamında değerlendirilmesi ve salgının yayılma hızını azaltacağı ve vatandaşlarımızın salgının istenmeyen etkilerinden koruyacağı düşünülen konularda alınması gereken önlemleri görüşmek üzere toplanmıştır. Bu kapsamda; Mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde ki trafik ve toplu taşıma yoğunluklarını azaltmak amacıyla, kamu ve özel sektör çalışanlarının mesailerinin pandemi kapsamında aşağıdaki tabloda yer alan şekilde uygulanmasına, Kamu Sektörü (Sağlık Kurum ve Kuruluşları* Dışında Kalanlar) 08.30-17.30 *Sağlık Kurum ve Kuruluşları 08.00-16.00 Organize Sanayi Bölgeleri, Küçük Sanayi Siteleri ve Sanayi Kuruluşları** 07.00-16.00 **İşletme Yöneticilerince Mesai Düzenlemesi Mesai/Vardiya İl genelinde yer alan kamu sektörü çalışanlarının kurul kararında yer alan mesai düzenlemesine göre çalışma düzeni oluşturulmasına, söz konusu mesai düzenlemesinin ilimizdeki kamu ve özel sektör yöneticileri tarafından titizlikle uygulanmasına ve denetiminin yapılmasına, Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Halk Eğitim Merkezlerinde açılmış kursların etkin denetiminin yapılmasına, açılması planlanan spor kurslarının ise Samsun Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile görüşülerek öncelikli spor dallarının belirlenmesine, (kursların denetiminin ve sorumluluğunun İl-İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüklerinde olması kaydıyla) Münevver Ayaşlı Yurdunda kalan kişilerin karantina kurallarını ihlal etmesi halinde kurumsal koordinasyonun ve bina içi güvenlik ile ilgili önlemlerin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü personelince yapılmasına, Yeme, içme ve eğlence sektörlerindeki mekânlardaki masa- sandalye yerleşim planlarının denetlenmesinde pandemi önlemleri kapsamında Samsun Valiliği bünyesinde oluşturulan ve merkez ilçelere hizmet veren denetim ekiplerinin sayısının altıdan on beşe çıkarılmasına, Oluşturulacak yeni ekiplerde yer alacak personelin; Belediye, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce oluşturulmasına, Bu kapsamda ihtiyaç doğacak araç desteğinin belediyeler tarafından karşılanmasına, Kurulumuzca alınan kararın merkez ilçeler haricinde kalan ilçelerde Kaymakamlıklar tarafından planlanarak denetim ekiplerinin oluşturulmasına ve koordinasyonunun sağlanmasına, Denetimlerin Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine uygun olarak yapılmasına, İl genelinde yer alan pazar yerlerinin Kurulumuzun 27/03/2020 tarih ve 11 sayılı kararında belirtilen mahalle ve semt pazarlarında uyulması gereken kurallara ek olarak, mahalle ve semt pazarının açıldığı ilgili belediyelerce yapılacak düzenleme sonucunda tezgâhların seyreltilmesine veya aralarındaki mesafenin en az iki metre olacak şekilde düzenlenmesine, ayrıca zabıta ekiplerince maske ve sosyal mesafe kurallarına riayet etmesi sağlanacak şekilde pazar giriş çıkışları ve pazar içi denetimlerin artırılmasına, İlimiz genelinde faaliyetlerine devam eden alış-veriş merkezi (AVM) çalışanları ve içerisinde faaliyet gösteren mağaza çalışanlarının, AVM yönetimince mesai başlangıçlarında HES kodu sorgulamasının yapılmasına, sorgulama sonuçlarının her Pazartesi Samsun Valiliği İSDEM’e (İl Salgın Denetim Merkezi) yazılı olarak bildirilmesine, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı özel ve kamu eğitim kurumlarında öğrenci taşıma hizmeti/görevi yapan şoför ve yardımcı personelin HES kodlarının İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından koordine edilerek her gün düzenli olarak sorgulanmasına, riskli kişilerle ilgili gerekli önlemlerin alınmasına, İlimiz genelinde apartman ve sitelere ait olan tüm ortak kullanım alanlarında her türlü toplu etkinliğin (apartman toplantısı, oturma, gün, doğum günü kutlamaları, nişan, yemek, kahvaltı vb.) yapılmasının engellenmesine, kararın site ve apartman yöneticileri tarafından uygulanmasına ve herkesin görebileceği bir yere asılmasına, aksi takdirde idari ve adli işlemlerden site ve apartman yöneticilerinin de sorumlu olacağının tüm ilgililere bildirilmesine, Kamu kurum ve kuruluşlarında vatandaşa sunulan hizmetler ile yapılan iş ve işlemler haricinde kamu binalarına ziyaretçi kabul edilmemesine, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan filyasyon çalışmasında kullanılmak üzere ihtiyaç halinde başta belediyeler olmak üzere tüm kurumlardan araç teminin sağlanmasına, İl genelinde yapılacak denetimlerde daha da etkin denetim yapılmasının sağlanmasına, denetimlere belediye yetkilileri, meslek kuruluşları (Sanayi ve Ticaret Odası, Esnaf Sanatkârlar Odası vb.) yönetimi, mahalle muhtarları gibi söz sahibi kişilerin katılmalarının sağlanmasına, Kalabalık caddelerde Valiliğimizin uygun göreceği durumlarda ve zamanlarda rastgele HES kodu sorgulamasının yapılmasına, İlçelerimizde Kaymakamların İlçe Sağlık Müdürleri ile daha etkin çalışarak olası durumlarda erken tedbir almalarına,                                                                               Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki 7256 sayılı Kanun
19 Kasım, 2020
Sayın Abonemiz, Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki 7256 sayılı Kanun, 17 Kasım 2020 tarihli ve 31307 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu Kanun ile; • Vergi dairesine ödenmemiş vergi ve diğer borçlara bağlı gecikme zamları ve faizleri yerine Yİ-ÜFE (Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi) oranında güncelleme yapılması,  • Vergi aslına bağlı cezaların (vergi ziyaı cezası) tamamının silinmesi, • Vergi aslına bağlı olmayan usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarının %50’sinin silinmesi, • Motorlu Taşıtlar Vergisi borcuna bağlı faizler yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılması, • Öğrenim ve/veya katkı kredisi borçlarına bağlı gecikme zamları yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılması, • Peşin ödemelerde Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %90 indirim yapılması, • Trafik para cezaları ve diğer idari para cezalarının peşin ödenmesi halinde asıllarında %25 indirim yapılması, • Taksitli ödeme seçeneğinin tercih edilmesi halinde ilk taksitin süresinde ödenmesi şartıyla, ikinci taksit ödeme süresi içinde geri kalan taksitlerin tamamının ödenmesi halinde;   - Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %50 indirim yapılması, - Trafik para cezaları ve diğer idari para cezaları asıllarında %12,5 indirim yapılması, • Yapılandırılan tutarların peşin veya ikişer aylık dönemlerde 6, 9, 12, 18 eşit taksitler halinde ödenmesi, • Yapılandırılan borçları anlaşmalı bankaların banka kartı ve kredi kartı ile ödenmesi, • Vadesi 31/12/2014 tarihinden önce olan aslı 100 TL ve altındaki borçların silinmesi, • 7143 sayılı Kanun kapsamında devam eden borçların yeniden yapılandırılması, • 6183 sayılı Kanun kapsamında tecili devam eden borçların yeniden yapılandırılması gibi çok önemli imkanlar getirilmiştir. Bu imkanlardan faydalanmak için 31 Aralık 2020 tarihine kadar başvuru yapılması gerekmektedir. Ayrıca, yurt içi ve yurt dışı bazı varlıkların (para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçları ile taşınmazlar) 30 Haziran 2021 tarihine kadar milli ekonomiye kazandırılması durumunda vergi alınmayacak ve vergi incelemesi yapılmayacaktır. 7256 Sayılı Kanunla Yapılan Değişiklikler için tıklayınız. Söz konusu Kanun  için tıklayınız.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu