Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
IRU Lojistik ve Yenilikçi Çözümler Etkinliği « Geri
 10 Mart, 2018

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin Odamıza gelen ilgili yazısında, taşımacılık sektörünün başarısının, gelişen piyasa şartları ve teknolojiye uyumlu en yenilikçi hizmetlerin sunulması amacıyla paydaşlar arasında etkin işbirliği yapılmasının yanı sıra yeni fikir ve işbirliklerine yol açabilmek için organize edilen platformlara da bağlı olduğu, Uluslararası taşımacılık yapan firmaların Avrupa başta olmak üzere Asya ve Afrika'ya da açılım yapmaları, ayrıca sahada yaşadıkları sorunları kendi muadilleri ile istişare edebilmelerine imkan tanımak açısından faydalı olacağı değerlendirilen, 12 Nisan 2018'de Amsterdam'da yapılacak IRU Lojistik ve Yenilikçi Çözümler Etkinliği' nin en yeni piyasa gelişmelerini, piyasaya öncü şirketlerden  dinleme fırsatı sağlayacağı ifade edilmektedir.

 

 İşlem hacmini ve kapsamını daha da genişletmeyi planlayan Amazon'un açılış konuşmasını yapacağı kesinleşen etkinlikte P&G ve Coca-Cola ile de konuşmacı olarak katılım sağlamaları konusunda görüşmeler yapılmakta olduğu belirtilmektedir. Konuşmacılara müteakip, servis sağlayıcı firmaların dijital servisler ile ilgili stratejilerinin sunulacağı, bu etkinlikle uluslararası hizmet sağlayıcı firmaların güvenilir taşımacılık şirketleriyle bir araya gelmelerinin amaçlandığı bildirilmektedir.

Toplam katılımcı sayısının 150 civarında olacağı; katılımcılar arasında taşımacılık şirketleri, hizmet sağlayıcı firmalar, araç üreticileri ve diğer firmaların da yer alacağı belirtilen Organizasyona katılabilmek için 27 Şubat 2018 tarihinden itibaren www.eiseverywhere.com/ehome/irulis2018/  adresinden taşımacılık şirketlerinin IRUTOLIS kodunu kullanmak suretiyle kayıt yaptırmaları gerektiği,  detaylı bilgi için  www.eiseverywhere.com/ehome/irulis2018/ adresinin ziyaret edilebileceği ifade edilmektedir. Program akışının İngilizce olarak EK' te sunulduğu etkinliğe kayıt yaptıran Üyelerimizin, ayrıca TOBB (oznur.yilmaz@tobb.org.tr)' a bildirimde bulunmaları istenmektedir.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Irak (IKBY) Gümrük Muafiyetleri
3 Haziran, 2020
TOBB'dan alınan yazıda, Erbil Gümrük Ataşeliği’nden Ticaret Bakanlığı'na iletilen yazıya atıfla, Irak’ta ilgili kurum, kuruluş ve makamlardan izin alınmış olması kaydıyla kamu yatırımları, stratejik veya önemli projeler vb. kapsamdaki faaliyetlerde kullanılmak üzere ithal edilen ürünlere uygulanan gümrük vergisi muafiyetlerinin yerel imalat sanayini korumak ve geliştirmek üzere durdurulduğunun açıklandığı bildirilmektedir.
Almanya Vize İşlemleri
3 Haziran, 2020
Ülkemizde ve tüm dünyada ciddi bir tehdit oluşturan COVID-19 salgını nedeniyle uluslararası karayolu taşımacılığı yapan firmalarımızın Avrupa Birliği ülkelerine vize almakta yaşadığı sorunlarla ilgili Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası'nın yapmış olduğu işbirliği sonucunda; Almanya'ya gidecek olan TIR şoförleri 06.05.2020 tarihi itibariyle vize başvurularını iDATA üzerinden yapabileceklerdir.
Yeni Tip Koronavirüs salgınının işyerlerinde oluşturacağı riskleri önlemeye yönelik tedbirler
30 Mayıs, 2020
Sayın Üyemiz; Aile ve Çalışma Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü tarafından Yeni Tip Koronavirüs salgınının işyerlerinde oluşturacağı riskleri önlemeye yönelik tedbirlerin tek bir kanaldan çalışma hayatının istifadesine sunulabilmesi amacıyla internet sitesi hazırlanmıştır.  Söz konusu riskleri önlemeye yönelik tedbirlere aşağıdaki internet adresinden ulaşılabilir. https://www.ailevecalisma.gov.tr/covid19  Akaryakıt ve LPG İstasyonlarında; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Alışveriş Merkezlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Ana Metal Sanayi İşletmelerinde Yeni Tip Koronavirüs Ile Mücadelede Dikkat Edilecek Hususlar (Bilgi Kartı) Ana Metal Sanayi Sektörü Çalışanlarını; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Atık Toplama İşinde Faaliyet Gösteren İsyerlerinde;Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Ayakkabı ve Çanta İmalatı Yapılan İşyerlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Banka Banko Görevlilerinin; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Çağrı Merkezlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri İçin; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Elle Taşıma İşleri Yapılan İşyerlerinde;Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Gıda Üretim İşyerlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Güvenlik Görevlilerinin; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi İş Ekipmanı Kiralama Sektöründe Yapılacak Çalışmalarda Yeni Tip Koronavirüs İle Mücadelede Dikkat Edilecek Hususlar (Bilgi Kartı) İş Ekipmanı Kiralama Sektöründe; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi İşyerlerinde Yeni Tip Koronavirüse Karşı Alınması Gereken Önlemler İşyerlerinde Yeni Tip Koronavirüsten Korunma Tedbirleri Konaklama Hizmetlerinde Faaliyet Gösteren İşletmelerde Yeni Tip Koronavirüs Ile Mücadelede Dikkat Edilecek Hususlar (Bilgi Kartı) Konaklama Hizmetlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Kuaför, Berber ve Güzellik Salonlarında; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Maden Çalışanlarını; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Maden İşletmelerinde Yeni Tip Koronavirüs İle Mücadelede Dikkat Edilecek Hususlar (Bilgi Kartı) Şehirlerarası Toplu Taşıma Araçlarıyla Ulaşımda; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Tarım Çalışanlarını; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Unlu Mamül İmal Eden ve Satan İşyerlerinde; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Yapı İşlerinde Yapılan Çalışmalarda; Yeni Tip Koronavirüs Salgınından Korunmaya Yönelik Kontrol Listesi Yapı İşlerinde Yeni Tip Koronavirüs Kapsamında Dikkat Edilmesi Gerekli Hususlar (Bilgi Kartı) Yeni Tip Koronavirüs Salgını Kapsamında İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyonellerinin İşyerlerinde Aldıracağı Tedbirler T.C.AİLE VE ÇALIŞMA BAKANLIĞI  İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü
Geriye Yönelik SGK Teşvik Değişiklik Taleplerine İlişkin Düzenlenecek APHB'lerin Kuruma Gönderilme Süresi Uzatıldı.
4 Haziran, 2020
1/6/2020 tarihli ve 6383458 sayılı SGK Genel Yazısı ile geriye yönelik SGK teşvik değişiklik taleplerine ilişkin düzenlenecek aylık prim hizmet belgelerinin SGK’ye gönderilme süresi 30/06/2020 tarihine uzatılmıştır. Söz konusu Genel Yazıya göre; 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamında 2018/Nisan ayı ve sonrasına ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; Altı aylık yasal süre içinde Kuruma başvurduğu halde talepte bulunduğu aylara ilişkin asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini bu genel yazının yayım tarihi itibariyle halen sisteme yüklemeyen işverenlerin, söz konusu asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin yasal süresi içinde (1/6/2018 ve öncesi) teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebinde bulunan işverenlerin, bu başvurularına ilişkin iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) "e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” ekranları vasıtasıyla Kuruma göndermeleri gerekmekledir. Dolayısıyla, 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebini yasal süresi içinde yapan işverenlerin 30/6/2020 tarihinden sonra “e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” Kuruma gönderecekleri iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgeleri/muhtasar ve prim hizmet beyannameleri işleme alınmayacaktır. Söz konusu Genel Yazıya aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşabilirsiniz.
Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
27 Mayıs, 2020
15 Mayıs 2020 CUMA Resmî Gazete Sayı : 31128 YÖNETMELİK Ticaret Bakanlığından: PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 – 14/1/2015 tarihli ve 29236 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğine aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. “Covid-19 salgını nedeniyle sözleşmenin feshi GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesi kapsamında yapılan bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde yapılması esastır. Ancak, COVİD-19 salgını nedeniyle, 5/2/2020 tarihinden itibaren ifası öngörülen ve hava yolu ile ulaştırma içeren paket tur sözleşmelerine ilişkin bedel iadelerinde, paket tur düzenleyicisi veya aracısı tarafından hava taşıma işletmelerine ödenip belgelendirilen uçuş bedeli, uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde katılımcıya iade edilir. (2) Katılımcının bilgilendirilmesi ve açık onayının alınması koşuluyla, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere katılımcının ödemiş olduğu bedel, uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde iade edilir. (3) Katılımcının birinci veya ikinci fıkrayı tercih ettiğine ilişkin yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmesi ve onayının alınmasında ispat yükü paket tur düzenleyicisi veya aracısına aittir.” MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu