|
|
|
5 Aralık, 2017
Bilindiği üzere Atık Yönetim Planı çevreyle uyumlu bir şekilde atık yönetimini sağlamak amacıyla hazırlanan kısa ve uzun vadeli program ve politikaları içeren planı ifade etmekte olup; atık üreticisi Bakanlıkça belirlenen formata uygun olarak atık yönetim planını hazırlayarak il müdürlüğüne sunmak, yenilenmesi gereken atık yönetim planlarını yenileyerek onay almakla yükümlüdür.
Bu doğrultuda Endüstriyel Atık Yönetim Planlarının hazırlanması, değerlendirilmesi ve onaylanmasında uygulanacak esaslar ile Endüstriyel Atık Yönetim Planı formatı yenilenerek Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından İl Müdürlüklerine gönderilmiştir.
Yenilenen Endüstriyel Atık Yönetim Planı formatı (2 sayfa) ile bu planların hazırlanması ve değerlendirilmesi esastan (1 sayfa) Bakanlığımız Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü’nün web sitesi http://www.csb.gov.tr/ “Güncel Belgeler- Atık Yönetimi” bölümünde yayınlanmaktadır.
Bilgi ve gereğini arz/rica ederim.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Hibe Desteği Programı ve Uygulama Esasları Hakkında Tebliğ |
24 Aralık, 2020 |
24 Aralık 2020 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 31344
TEBLİĞ
Ticaret Bakanlığından:
KORONAVİRÜS SALGINI NEDENİYLE VERİLECEK HİBE DESTEĞİ PROGRAMI VE UYGULAMA ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, koronavirüs salgını nedeniyle ticari faaliyetleri olumsuz etkilenen esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlere verilecek hibe destek programına ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 22/12/2020 tarihli ve 3323 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Esnaf ve Sanatkârlar ile Gerçek Kişi Tacirlere Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Destekler Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde yer alan;
a) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,
b) Destek programı: Hibe Destek Programını,
c) Esnaf ve sanatkâr: Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerden etkilenen ve Bakanlık tarafından tespit edilen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârları,
ç) Genel Müdürlük: Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürlüğünü,
d) Gerçek kişi tacir: Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerden etkilenen ve Bakanlık tarafından tespit edilen sektörlerde faaliyet gösteren gerçek kişi tacirleri,
e) Hibe desteği: Destek programı kapsamında geri tahsil edilmemek üzere sağlanan desteği,
f) Taahhütname: Destek programı kapsamında elektronik ortamda onaylanan ve idari, mali ve hukuki taahhütleri içeren belgeyi,
g) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenler: 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 46 ncı maddesi gereğince ticari kazançları basit usulde tespit edilen gelir vergisi mükelleflerini,
ğ) Vergiden muaf esnaf: 193 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi gereğince gelir vergisinden muaf olup esnaf ve sanatkârlar siciline kayıtlı olan esnaf ve sanatkârları,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Destek Programına İlişkin Hususlar
Desteğe ilişkin hususlar
MADDE 4 – (1) Destek programı kapsamında hibe desteği; gelir kaybı desteği ve kira desteği olmak üzere iki şekilde sağlanır.
(2) Destek programının süresi, Bakanlık internet sitesinden yapılan duyuruda belirtilen sürede başvuruların yapılması kaydıyla 2021 yılının Ocak, Şubat ve Mart ayları olmak üzere üç aydır.
Gelir kaybı desteği
MADDE 5 – (1) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenlere, vergiden muaf esnafa ve bunların dışında kalan esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlere aylık 1.000 Türk Lirası olmak üzere toplamda 3.000 Türk Lirası hibe desteği sağlanır.
Kira desteği
MADDE 6 – (1) 5 inci maddenin birinci fıkrası çerçevesinde gelir kaybı desteğinden faydalanabilecek gerçek kişilerin vergi sicil kayıtlarına göre esas faaliyetlerini yürüttükleri iş yerlerinin kira olması halinde, bu kişilere büyükşehir belediyelerinin bulunduğu yerlerde aylık 750 Türk Lirası olmak üzere üç aylık toplamda 2.250 Türk Lirası, diğer yerlerde aylık 500 Türk Lirası olmak üzere toplamda 1.500 Türk Lirası kira desteği sağlanır.
(2) İş yeri kira bedelinin kira desteği tutarının altında olması durumunda iş yeri kira tutarı kadar kira desteği ödenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Başvuru, Değerlendirme, İtiraz ve Ödeme
Destek programından yararlanma koşulları
MADDE 7 – (1) Bu destek programından, 14/12/2020 tarihinden önce (bu tarih dâhil) vergi mükellefiyetini tesis ettirmiş, ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, Bakanlık tarafından belirlenen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler ile yine bu tarih itibarıyla esnaf ve sanatkârlar siciline kayıtlı vergiden muaf esnaflar faydalanabilir.
(2) Destek programına başvurabilecek esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlerin ekonomik faaliyet tanımları başvuru tarihinden önce Bakanlık internet sitesinden duyurulur, ayrıca yazılı duyuru yapılmaz.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrası gereğince Bakanlıkça yapılan duyurudan sonra ticari faaliyetine yönelik ekonomik faaliyet tanım değişikliği yapanlar hibe desteğinden yararlanamaz.
(4) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler, hibe desteğinden vergi sicil kayıtlarındaki esas faaliyet konusu üzerinden bir kez faydalanabilir.
(5) Destek başvurusunda bulunanların faaliyetlerini sürdürdükleri ve kira ödemesi yaptığı birden fazla iş yeri bulunması halinde, başvuruda bulunanlar bir iş yeri için kira desteğinden faydalanabilir.
(6) Hibe desteğinden faydalanılan dönemlerde vergi mükellefiyeti faal olarak devam etmelidir. Destek başvurusunda bulunanın gayri faal olduğunun anlaşılması durumunda bu kişilere destek ödemesi yapılmaz.
(7) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulanan benzer nitelikteki desteklerden faydalanılması, bu destek programından faydalanılmasına engel teşkil etmez.
Başvuru, değerlendirme ve itiraz
MADDE 8 – (1) Bakanlık, destek programının uygulanmasına ilişkin olarak başvuru, değerlendirme, kabul, ödeme, uygulama ve diğer süreçlerde protokol yapılan diğer kurum ve kuruluşlar ve bunların taşra teşkilatına görev ve yetki verebilir.
(2) Destek başvuruları ve itirazlar elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yapılır.
(3) Başvuruda bulunan tarafından başvuru ve eki taahhütname elektronik ortamda onaylanır.
(4) Kira desteği başvurusunda bulunanlardan, başvuruda bulunduğu iş yerinin aylık kira bedeli, açık adresi ve iş yerini kiralayanın kimlik bilgilerini başvuru esnasında beyan etmesi istenir. Beyanda bulunmayanlara kira desteği ödemesi yapılmaz.
(5) Destek programı başvuru süresi, on günden az olmamak üzere Bakanlık tarafından belirlenir.
(6) Reddedilen başvurular hakkında ret tarihinden itibaren on gün içerisinde Genel Müdürlüğe itiraz edilebilir. Bu itiraz, itiraz başvurusunun Genel Müdürlüğe ulaştığı tarihten itibaren beş iş günü içerisinde sonuçlandırılarak ilgilisine cevap verilir.
Destek ödemesi
MADDE 9 – (1) Destek başvurusunun uygun bulunması halinde ilgilinin banka hesabına destek ödemesi yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Genel hükümler
MADDE 10 – (1) Destek programı kapsamında yapılan başvurulara ilişkin bilgi ve belgeler, 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümleri çerçevesinde başvuruda bulunanlara ait kişisel veri olarak kabul edilir ve ilgili kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla ilgili kişinin açık rızası olmaksızın üçüncü kişilere aktarılamaz.
(2) Başvuruda bulunana fazla veya yersiz ödeme yapıldığının tespit edilmesi halinde söz konusu fazla veya yersiz ödemeler, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uyarınca vergi daireleri tarafından tahsil edilir.
Yetki
MADDE 11 – (1) Bu Tebliğde düzenlenen hususlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirlemeye, uygulamaya ilişkin talimatlar vermeye, uygulamada ortaya çıkacak mücbir sebep, özel ve zorunlu haller ile ihtilafları inceleyip sonuçlandırmaya Bakanlık yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
|
|
|
|
Sanayi İşbirliği Projeleri |
13 Ocak, 2021 |
Samsun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü'nden alınan yazıda, kamu alımları yoluyla yerli sanayinin geliştirilmesini sağlamak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı sorumluluğundaki faaliyetlerin etkin bir şekilde icra edilmesi, 11. Kalkınma Planı'ndaki hedefler doğrultusunda sanayimizin teknolojik dönüşümü ile milli teknoloji hamlesine katkı sağlanması açısından illerde bulunan kamu idarelerinin ihtiyaçlarının karşılanmasında Sanayi İşbirliği Projeleri (SİP) uygulamalarının yaygınlaştırılmasının önem taşıdığı vurgulanmaktadır.
|
|
|
|
Doğrudan Yabancı Yatırımların İzlenmesi Hakkında AB Tüzüğü |
17 Aralık, 2020 |
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden aldığımız yazıda, Avrupa Birliği (AB) Nezdinde Türkiye Daimi Temsilciliği’nden T.C. Ticaret Bakanlığı’na iletilen yazıya istinaden, Doğrudan Yabancı Yatırımların (DYY) İzlenmesine İlişkin 2019/452/EU sayılı AB Tüzüğü’nün 10 Nisan 2019 tarihinden bu yana yürürlükte olduğu ifade edilmiş; ilgili tüzük hakkında bilgi verildiğinin altı çizilmiştir. Konu ile ilgili detaylı bilgi ekte sunulmuştur.
|
|
|
|
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden |
29 Aralık, 2020 |
Bakanlığımıza gelen bir kısım müracaatta; 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu (KTK) ve
Karayolu Taşıma Yönetmeliği (KTY) çerçevesinde faaliyet göstermek üzere adlarına yetki belgesi
düzenlenmiş olan firmaların, KTY'nin 40 ncı maddesi'nin otuzdördüncü fıkrasında öngörülen mesleki
yeterlilik şartını sağlamak istedikleri, ancak Ülkemizde de ciddi bir tehdit haline gelen Koronavirüsün
(COVID-19) yayılımının önlenmesi amacıyla İçişleri Bakanlığı tarafından alınan bir kısım tedbirler
nedeniyle, ÜDY – ODY eğitimi veren mesleki yeterlilik eğitim kurumlarının faaliyetlerine ara verildiği
gibi, daha önce eğitim görenler içinde yapılacak sınavların Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ertelendiği,
bu nedenle de anılan mesleki yeterlilik belgelerine sahip olunamadığı ve bahse konu şartın yerine
getirilmesinin zorunlu sebepler nedeniyle bu aşamada mümkün olamayacağı belirtilmiştir.
Ayrıca, Ülkemizde yaşanan pandemi sürecinde özellikle yolcu taşımacılığı sektöründe ciddi bir
daralma olduğu ve bu sürecin taşımacılarımızı olumsuz yönde etkilediği, mesleki yeterlilik şartının
yerine getirilmemesi nedeniyle düzenlenen/düzenlenecek idari para cezaları nedeniyle taşımacılarımızın
zor durumda kalacağı ve sonuç olarak da mağduriyetlere sebep olabileceği de belirtilmiştir.
Söz konusu mağduriyetlerin önüne geçilmesini teminen; KTY'nin 40 ncı maddesinin
otuzdördüncü fıkrasında belirtilen 30 günlük sürenin, mesleki yeterlilik belgesi alınamamasına ve
mesleki yeterlilik şartı sağlanamamasına ilişkin yukarıda belirtilen sebeplerin ortadan kalkmasına
müteakip Bakanlığımızca yeniden bir karar verilinceye kadar uzatılması hususu, Bakanlığımızca alınan
16.12.2020 tarih ve 70241 sayılı Bakanlık Oluru ile uygun görülmüştür.
Bilgilerinizi ve gereğini arz/rica ederim. |
|
|
|
Demir Çelik İşbirliği İmkanları |
5 Ocak, 2021 |
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden (TOBB) alınan bir yazıda, Karakas Ticaret Müşavirliği tarafından Venezuela devlet madencilik şirketleri grubu CVG (Corporacion Venezolana de Guayana) Başkanı Pedro Maldonado ile bir toplantı gerçekleştirildiği, toplantıda kendi tesislerinde ürettikleri ve demir çelik üretiminde kullanılan Sıcak Briket Demir (HBI) ve Doğrudan İndirgenmiş Demir (DRI) ürünlerini Türkiye'ye uygun koşullarda satabileceklerini, ayrıca sahip oldukları demir pelet üretim tesislerinden birinci hatta yenileme yatırımına ve ikinci hattın da kurulumu için yatırıma ihtiyaçları olduğunu belirterek söz konusu tesisleri Türk yatırımcılarla birlikte tamamlayarak ortak üretim yapabileceklerini açıkladığı bildirilmektedir.
|
|
|
|