Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usül ve Esaslar « Geri
 16 Ocak, 2019

Bilindiği üzere, Çevre Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yürürlüğe girmesiyle, 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla plastik poşetler satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücreti karşılığı verilecektir.

Bu kapsamda, plastik poşetlerin satışı, beyanı, geri kazanım katılım payı tahsili ile birlikte izleme, kontrol ve denetimine ilişkin hususları içeren Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca hazırlanmış olup 9 Ocak 2019 tarihinde gelen güncellemeye Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü internet sitesinden ulaşılabilmektedir.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
"TSE COVID-19 GÜVENLİ ÜRETİM BELGESİ" hakkında
2 Haziran, 2020
Sayın Üyemiz; T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TSE tarafından , “TSE COVID-19 GÜVENLİ ÜRETİM BELGESİ” belgelendirme faaliyetleri ile ilgili çalışmalar başlatılmış olup, TSE belgelendirme alanında yetkili kılınmıştır. Bu çalışmalar kapsamında, ürün/hizmet faaliyetlerinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TSE tarafından bir belgelendirme programı ve “TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belgelendirilmesine ilişkin kriterler hazırlanmış olup, bahse konu program ile ilgili: -COVID-19Hijyen, Enfeksiyon Önleme Ve Kontrol Kılavuzuna; https://statik.tse.org.tr/upload//tr/dosya/dokumanyonetimi/113/20052020112631-1.pdf - TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi Kuruluş Ön Değerlendirme Soru Listesi ve TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi Uygunluk Beyanı dokümanlarına; https://www.tse.org.tr/Icerik/DuyuruDetay?DuyuruID=5922  linklerinden ulaşmanız mümkündür. Özetle bu program; yukarıda belirtilen program ve kriterler doğrultusunda başvuruda bulunacak tesislerin hijyen, sağlık denetimi ve uygunluk değerlendirmelerinin yapılarak uygunluk sertifikalarının düzenlenmesi ve takip programlarını kapsamaktadır.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 01/06/2020 Tarihli ve 60 Sayılı Kararı
4 Haziran, 2020
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 01/06/2020 Tarihli ve 60 Sayılı Kararı 02.06.2020 İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun, 01 Haziran 2020 tarihinden itibaren kontrollü sosyal hayat sürecine geçilmesiyle birlikte ilimiz ve ilçelerimizdeki tüm şehir içi ve şehirlerarası toplu taşıma araçlarının yolcu taşıma kapasitesinin ve oturma düzeninin belirlenmesine ilişkin 01/06/2020 tarihli ve 60 sayılı kararıyla; Kurulumuzun 24/03/2020 tarih ve 7 karar no.lu toplantısında şehir içi ve şehirlerarası toplu taşıma araçlarıyla ilgili kararı kontrollü sosyal hayat sürecine geçilmesiyle birlikte tekrar değerlendirilmiş ve Sağlık Bakanlığı Bilimsel Danışma Kurulu tarafından hazırlanan COVİD-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ’nde bulunan şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığına ilişkin tedbirler göz önünde bulundurularak aşağıdaki kararlar alınmıştır. Buna göre; Kurulumuzun 24/03/2020 tarih ve 07 karar no.lu toplantısında alınan “İl/İlçelerimizdeki tüm şehir içi ve şehirlerarası çalışan toplu taşıma araçları (şehirlerarası yolcu otobüsleri) araç ruhsatında belirtilen yolcu taşıma kapasitesinin yüzde ellisi oranında yolcu kabul edecekler, araç içerisindeki yolcuların birbirleri ile temasını engelleyecek şekilde olmasına” şeklindeki kararının yürürlükten kaldırılmasına, Şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığında uygulamanın, Sağlık Bakanlığı Bilimsel Danışma Kurulu tarafından hazırlanan COVİD-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ’ndeki “Kent İçi Ulaşım Araçları ( Minibüsler, Dolmuşlar, Halk Otobüsleri, Belediye Otobüsleri ve diğerleri ) İle İlgili Alınması Gereken Önlemler”, “Personel Servis Araçları İle İlgili Alınması Gereken Önlemler” ve “Karayolu Taşımacılığı, Demiryolu Taşımacılığı, Denizyolu Yolcu Taşımacılığı ile İlgili Alınması Gereken Önlemler” başlıkları altında belirtilen tedbirler doğrultusunda gerçekleştirilmesine, COVİD-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ’nde yer alan “Kent İçi Ulaşım Araçları (Minibüsler, Dolmuşlar, Halk Otobüsleri, Belediye Otobüsleri ve Diğerleri) ile İlgili Alınması Gereken Önlemler” bölümünün “Yolcular İçin Alınması Gereken Önlemler” başlıklı kısmının 4 üncü fıkrasındaki "Araçlara koltuk sayısı kadar müşteri alınabilir, ayakta yolcu alınmamalıdır. Karşılıklı dörtlü koltukların iki koltuğu kullanılmalı, yüz yüze gelinmeyecek şekilde çapraz olarak oturulmalıdır. Farklı özelliği veya niteliği olan diğer araçlarda oturma kuralları ve sosyal mesafeye göre düzenleme yapılmalıdır.” hükmünün uygulanmasıyla ilgili madde metnindeki “Farklı özelliği veya niteliği olan diğer araçlarda oturma kuralları ve sosyal mesafeye göre düzenleme yapılmalıdır.” istisnasına ilişkin olarak İlimizde; Toplu taşıma araçlarında: Tramvay ve belediye otobüslerinde, karşılıklı dörtlü koltuklarda yüz yüze gelinmeyecek şekilde çapraz oturulmasına, Arka arkaya olan koltuklarda koltuk sayısı kadar yolcu olmasına, Ayakta yolcu taşıma izni ve zorunluluğu olan araçlarda, araç ruhsatındaki ayakta yolcu kapasitesinin %50’si kadar yolcu olmasına, Personel servis araçlarında: Covid 19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde yer alan “Personel Servis Araçlarıyla İlgili Alınması Gereken Önlemler”e uygun olarak koltuk sayısı kadar yolcu olmasına, Deniz yolu yolcu taşımacılığı araçlarında: Covid 19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde yer alan "Karayolu Taşımacılığı, Demiryolu Taşımacılığı, Denizyolu Yolcu Taşımacılığı ile İlgili Alınması Gereken Önlemler”e uygun olarak taşımacılık yapılmasına, Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282 nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Geriye Yönelik SGK Teşvik Değişiklik Taleplerine İlişkin Düzenlenecek APHB'lerin Kuruma Gönderilme Süresi Uzatıldı.
4 Haziran, 2020
1/6/2020 tarihli ve 6383458 sayılı SGK Genel Yazısı ile geriye yönelik SGK teşvik değişiklik taleplerine ilişkin düzenlenecek aylık prim hizmet belgelerinin SGK’ye gönderilme süresi 30/06/2020 tarihine uzatılmıştır. Söz konusu Genel Yazıya göre; 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamında 2018/Nisan ayı ve sonrasına ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; Altı aylık yasal süre içinde Kuruma başvurduğu halde talepte bulunduğu aylara ilişkin asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini bu genel yazının yayım tarihi itibariyle halen sisteme yüklemeyen işverenlerin, söz konusu asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin yasal süresi içinde (1/6/2018 ve öncesi) teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebinde bulunan işverenlerin, bu başvurularına ilişkin iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) "e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” ekranları vasıtasıyla Kuruma göndermeleri gerekmekledir. Dolayısıyla, 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebini yasal süresi içinde yapan işverenlerin 30/6/2020 tarihinden sonra “e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” Kuruma gönderecekleri iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgeleri/muhtasar ve prim hizmet beyannameleri işleme alınmayacaktır. Söz konusu Genel Yazıya aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşabilirsiniz.
Kurum ve İşletmelere Yönelik Enfeksiyon Kontrol Önlemleri
28 Mayıs, 2020
Kurum ve İşletmelere Yönelik Enfeksiyon Kontrol Önlemleri Yurt Dışı Kargo Uçuşlarında Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız30.04.2020 Pandemi Sürecinde Oruç Tutanlar İçin Beslenme Önerileri için tıklayınız27.04.2020 Kan Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız Mevsimlik Tarım İşçilerinin Çalışmak İçin Gidecekleri İllerde COVID-19’dan Korunmaya Yönelik Alınacak Önlemler için tıklayınız Morg ve Defin Hizmetleri için tıklayınız Havalimanlarında Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız  Havalimanlarındaki Güvenlik Kontrol ve Pasaport Memurlarına Yönelik Öneriler için tıklayınız Konaklama Tesislerinde Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Toplu Ulaşım Araçlarına Yönelik Temizlik Önlemleri için tıklayınız Banka Şubelerinde Korunma ve Kontrol Önlemleri için tıklayınız Gıda Marketlerinde Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Restoranlarda Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Huzurevleri ve Yaşlı Bakım Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız GETAT (Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp) Ünite & Merkezleri ile Güzellik & Medikal Estetik Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız T.C. Adalet Bakanlığı Ceza İnfaz Kurumlarında Alınacak Önlemler için tıklayınız. T.C.SAĞLIK BAKANLIĞI
Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
27 Mayıs, 2020
15 Mayıs 2020 CUMA Resmî Gazete Sayı : 31128 YÖNETMELİK Ticaret Bakanlığından: PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 – 14/1/2015 tarihli ve 29236 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğine aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. “Covid-19 salgını nedeniyle sözleşmenin feshi GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesi kapsamında yapılan bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde yapılması esastır. Ancak, COVİD-19 salgını nedeniyle, 5/2/2020 tarihinden itibaren ifası öngörülen ve hava yolu ile ulaştırma içeren paket tur sözleşmelerine ilişkin bedel iadelerinde, paket tur düzenleyicisi veya aracısı tarafından hava taşıma işletmelerine ödenip belgelendirilen uçuş bedeli, uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde katılımcıya iade edilir. (2) Katılımcının bilgilendirilmesi ve açık onayının alınması koşuluyla, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere katılımcının ödemiş olduğu bedel, uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde iade edilir. (3) Katılımcının birinci veya ikinci fıkrayı tercih ettiğine ilişkin yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmesi ve onayının alınmasında ispat yükü paket tur düzenleyicisi veya aracısına aittir.” MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu