Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
"Güvenlik Raporu Tebliğ Taslağı” ile "Büyük Kaza Önleme Politika Belgesi Tebliğ Taslağı” hakkında « Geri
 10 Ağustos, 2018

30.12.2013 tarihli ve 28867 Mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Büyük Endüstriyel Kazaların Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltılması Hakkındaki Yönetmelik” gereğince üst seviyeli kuruluşların hazırlamaları gerekli olan güvenlik raporlarının 31/12/2018 tarihine kadar işyerlerince hazırlanması, mevzu bahis raporlarm Bakanlığa fiziksel olarak iletilmesi yerine işyerinde incelenmesi, raporlarda yer alan format yetersizliği yerine raporun bulunmaması halinde işin durdurulması ve ilgili konularda yasal düzenlemelerin gerçekleştirilmesi amacıyla Afet ve Acil Durum Başkanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığının yetkili kılındığı kararlaştırılmıştır.

Bununla birlikte meri Yönetmelik, referans AB mevzuatı olan 96/82/EC SEVESO-II "Tehlikeli Maddeleri İçeren Büyük Kaza Risklerinin Kontrolünü İçeren AB Direktifi”ne paralel olarak hazırlanmış olan 2012/18/EC SEVESO-III Direktifinin yayımlanması ile birlikte güncellenmiştir.

Söz konusu değişikliklerden hareketle; Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliğ Genel Müdürlüğü tarafından "Güvenlik Raporu Tebliğ Taslağı” ile "Büyük Kaza Önleme Politika Belgesi Tebliğ Taslağı” hazırlanarak Birliğimiz görüşleri talep edilmektedir.

Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığına gönderilecek Birliğimiz görüşlerinin hazırlanmasında değerlendirilmek üzere Taslaklara ilişkin görüş ve önerilerinizi 15/082018 tarihine kadar odamız genel sekreterliğine iletebilirsiniz.

Güvenlik Raporu tebliğ taslağı - Büyük kaza önleme politika belgesi tebliğ taslağı.pdf Güvenlik Raporu tebliğ taslağı - Büyük kaza önleme politika belgesi tebliğ taslağı.pdf ()
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
COVID-19 salgınının Samsun firmaları üzerindeki etkileri anketi
24 Mayıs, 2020
Sayın Katılımcı, Bu anket Samsun Valiliği Koordinatörlüğü ve Prof. Dr. Selahattin Kaynak'ın yürütücülüğünde COVID-19 salgınının Samsun'da faaliyet gösteren firmalar üzerindeki iktisadi etkilerini analiz etmek amacıyla hazırlanmıştır. Toplanacak bu veriler/bilgiler bilimsel amaçlar dışında kullanılmayacaktır. Bu nedenle, ankete kimliğinizi belli edecek herhangi bir bilgi yazmanız gerekmemektedir. Yapılan araştırmanın amacına ulaşması için aşağıda verilen anketi yanıtlarken gereken özeni gösterip içtenlikle hareket edeceğinizi umar, katkılarınız için teşekkür ederiz.   Anket Formu>> Osman KAYMAK Samsun Valisi
Kurum ve İşletmelere Yönelik Enfeksiyon Kontrol Önlemleri
28 Mayıs, 2020
Kurum ve İşletmelere Yönelik Enfeksiyon Kontrol Önlemleri Yurt Dışı Kargo Uçuşlarında Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız30.04.2020 Pandemi Sürecinde Oruç Tutanlar İçin Beslenme Önerileri için tıklayınız27.04.2020 Kan Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız Mevsimlik Tarım İşçilerinin Çalışmak İçin Gidecekleri İllerde COVID-19’dan Korunmaya Yönelik Alınacak Önlemler için tıklayınız Morg ve Defin Hizmetleri için tıklayınız Havalimanlarında Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız  Havalimanlarındaki Güvenlik Kontrol ve Pasaport Memurlarına Yönelik Öneriler için tıklayınız Konaklama Tesislerinde Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Toplu Ulaşım Araçlarına Yönelik Temizlik Önlemleri için tıklayınız Banka Şubelerinde Korunma ve Kontrol Önlemleri için tıklayınız Gıda Marketlerinde Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Restoranlarda Alınması Gereken Önlemler için tıklayınız Huzurevleri ve Yaşlı Bakım Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız GETAT (Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp) Ünite & Merkezleri ile Güzellik & Medikal Estetik Merkezlerinde Alınacak Önlemler için tıklayınız T.C. Adalet Bakanlığı Ceza İnfaz Kurumlarında Alınacak Önlemler için tıklayınız. T.C.SAĞLIK BAKANLIĞI
Covid-19 Salgın Yönetimi Ve Çalışma Rehberi ile Bütün İş Yerleri İçin Ortak Afişler
30 Mayıs, 2020
Sayın üyemiz; Sağlık Bakanlığı, Bilimsel Danışma Kurulu Covid-19 Salgın Yönetimi Ve Çalışma Rehberi hazırlamıştır. Söz konusu rehbere ve afişlere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz. Saygılarımızla.   Rehber ve Afişler: Covid-19 Salgın Yönetimi Ve Çalışma Rehberi Bütün İş Yerleri İçin Ortak Afişler 
Geriye Yönelik SGK Teşvik Değişiklik Taleplerine İlişkin Düzenlenecek APHB'lerin Kuruma Gönderilme Süresi Uzatıldı.
4 Haziran, 2020
1/6/2020 tarihli ve 6383458 sayılı SGK Genel Yazısı ile geriye yönelik SGK teşvik değişiklik taleplerine ilişkin düzenlenecek aylık prim hizmet belgelerinin SGK’ye gönderilme süresi 30/06/2020 tarihine uzatılmıştır. Söz konusu Genel Yazıya göre; 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamında 2018/Nisan ayı ve sonrasına ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; Altı aylık yasal süre içinde Kuruma başvurduğu halde talepte bulunduğu aylara ilişkin asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini bu genel yazının yayım tarihi itibariyle halen sisteme yüklemeyen işverenlerin, söz konusu asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. 5510 sayılı Kanunun Ek 17 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin olmak üzere geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği için; 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin yasal süresi içinde (1/6/2018 ve öncesi) teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebinde bulunan işverenlerin, bu başvurularına ilişkin iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerini/muhtasar ve prim hizmet beyannamelerini en geç 30/6/2020 tarihine kadar (bu tarih dahil) "e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” ekranları vasıtasıyla Kuruma göndermeleri gerekmekledir. Dolayısıyla, 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği talebini yasal süresi içinde yapan işverenlerin 30/6/2020 tarihinden sonra “e-SGK / İşveren / E-Bildirge V2 / Aylık Prim Hizmet Belgesi Girişi” Kuruma gönderecekleri iptal/asıl/ek nitelikteki aylık prim ve hizmet belgeleri/muhtasar ve prim hizmet beyannameleri işleme alınmayacaktır. Söz konusu Genel Yazıya aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşabilirsiniz.
Uluslararası Yük Taşımacılığı
3 Haziran, 2020
T.C. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün “Uluslararası Yük Taşımacılığı” konulu yazısında, uluslararası yük taşımacılığı kapsamında Türk ve yabancı uyruklu sürücülerin ülkemize giriş-çıkışlarına ve ülkemiz üzerinden üçüncü ülkelere transit geçişlerine ilişkin usul ve esasların 09.04.2020 tarihli ve 6360 sayılı Genelge ile düzenlendiği belirtilerek;
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu