Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Devlet Destekli Alacak Sigortası Bilgi Notu « Geri
 20 Nisan, 2020

Devlet Destekli Alacak Sigortası

Ticari Alacak Sigortası

Firmaların yapmış olduğu, herhangi bir teminata bağlanmamış vadeli satışlardan doğan borcun ödenmeme riskini teminat altına alan sigorta ürünüdür.

Kredi limiti tahsis edilmiş bir alıcının iflas, konkordato, tasfiye, vb. hukuki durumlar ile temerrüde düşmesi teminat altındadır.

KOBİ’ler için Ticari Alacak Sigortası Sistemi özellikleri

  • En az iki yıl geçmişi olan, vergi ve SGK borcu olmayan, Merkez’in risk değerlendirme kriterlerini sağlayan; Mikro ve Küçük ölçekli şirketler için ticari alacak sigortası sunulur.
  • Azami 360 güne kadar vade uygulanabilir.
  • Sigortalı’nın cirosu üzerinden fiyatlandırma yöntemi ile prim hesaplanır.
  • Alıcı firmalar için otomatik skor değerlendirmesi yapılır ve kredi limiti tahsis edilir. Tahsis edilen bu kredi limiti Sigortalıların başvuru formunda her bir alıcısı için talep ettiği kredi limitleri ve risk değerlendirme kriterleri göz önüne alınarak herhangi bir ek prim alınmaksızın merkez tarafından arttırılabilir.
  • İzleme ve gözlem ile kredi limiti tahsis edilen alıcılar içerisinde finansal durumu bozulanlar ile ilgili sigortalıya bilgi verilir.
  • Hasar durumlarında, sigortalının Merkez’e başvurması ile hukuki işlemler başlatılır ve sigortalıya tahsilat hizmeti sunulur.
  • Tahsilat hizmeti ile çözümlenemeyen hasar dosyaları için tazminat ödemesi yapılır.

Ticari Alacak Sigortasının Faydaları

  • Müşterilerini analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkı sağlar.
  • İşletmeyi öngörülmeyen tahsilat problemlerine karşı koruyarak, finansal yapısını güçlendirir.
  • Bilançonun aktif kalitesini yükselterek bankalar ve finansal kuruluşlar nezdinde kredibilitesini artırır.
  • Şirket yönetiminin alacak sorunlarını bir kenara bırakarak asıl faaliyet alanına odaklanmasına yardımcı olur.
  • Yeni müşteriler bularak satışları artırmaya ve şirketin büyümesine katkı sağlar.
  • Sorunlu alacaklarla ilgili hukuki takip işlemlerini sigorta şirketinin avukatları işletme adına yürütür.

Bilgilendirme Metni

Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçesinin etkin ve doğru bir şekilde kullanılarak olası bir hasar durumunda poliçenizin size sağladığı teminattan en üst seviyede yararlanabilmeniz için hasar sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı hususları size hatırlatmak isteriz.

1. Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçesi kapsamında size Kredi Sigortası Genel Şartları ve Özel Şartlar iletilmişti. Sigorta poliçenizin sağladığı faydalardan yararlanırken hem Kredi Sigortası Genel Şartları’na hem de Özel Şartlar’a dikkat edilmesi gerekmektedir. Ayrıca Devlet Destekli Alacak Sigortası Tarifesi ve Talimatına ilişkin bilgilere ise 24.12.2018 ve 25.03.2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğlerden ulaşabilirsiniz.

2. Devlet Destekli Alacak sigortası ile aşağıda yer alan satışlarınıza teminat sağlanabilmektedir;

  • Açık hesap, çek ve senet ile yapılan vadeli satışlar… Yani; peşin, kredi kartlı, bankanın teminatı (teminat mektubu, DBS, vb.) altında olmayan satışlar ile grup şirketleri ve Kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, odalar ve borsalar, meslek birlikleri, dernekler, vakıflar, kamu iktisadi kuruluşları haricinde kalan tüzel kişiliklere yapılan vadeli satışlar ( şahıs şirketi, adi ortaklık, vb. teminat altındadır),
  • Sigortalı ile alıcı arasında bir satış sözleşmesi var ise; sözleşmede satış vadesinin belirtildiği, satış sözleşmesinin var olmadığı durumlarda ise; sigortalı ile alıcı arasında kararlaştırılan satış vadesinin fatura üzerinde belirtildiği satışlar (Vadeli faturalı satışlar),
  • Dövize endeksli faturalar veya sözleşmeler kapsamındakiler hariç olmak üzere, fatura veya faturaları Türk Lirası cinsinden kesilen satışlar.

3. Hasar bildiriminin doğrudan Merkez’e yapılması gerekmektedir. www.alacaksigortasi.gov.tr adresinden Merkez’in iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.

4. Hasar bildirim sürecinde aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz gerekir;

  • Olumsuz bilgi paylaşımı: Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçeniz kapsamında teminat altında olan herhangi bir alıcınıza ilişkin herhangi bir olumsuz bilgisahibi olduğunuzda derhâl söz konusu olumsuz bilgiyi Merkez ile paylaşmalısınız.
    Poliçenizde size tanına vade, vade uzatımı ve müdahale süresinden bağımsız olarak yazılan çek ya da ödenmeyen bir senet olduğunda bu sürelerinin dolması beklenmeden derhâl Merkez’e durumun iletilmesi gerekmektedir.
    Olumsuz bilgi paylaşımı yükümlülüğünün yerine getirilmemesi, poliçeniz kapsamında sahip olduğunuz teminatın geçersiz bir hale gelmesine sebebiyet vereceğinden bu hususa dikkat etmenizi rica ederiz.
    Kredi Sigortası Genel Şartları “B- Zarar ve Tazminat” bölümü “B.7 Rizikoya İlişkin Olarak Sigortalının Yükümlülükleri” maddesinde olumsuz bilgi paylaşımının tanımı yapılmış olup sigortalının bu durum karşısındaki yükümlülüğü şu şekilde açıklanmıştır;
    “Sigortalı, bir alıcının ticari veya mali durumu ile ilgili herhangi bir olumsuz bilgiden veya teslimat veya ödeme belgelerinin tevdiinde herhangi bir zorluk veya olağan dışı bir durumdan veya sözleşmenin ifası ile ilgili teminatların tesisinden veya sigorta sözleşmesinin kapsadığı bir zarara yol açabilecek herhangi bir olaydan veya borç ile ilgili bildirimlerden veya açılan davalardan haberdar olur olmaz durumu sigortacıya bildirmekle yükümlüdür.”
  • Azami Ödeme Süresi: Düzenlenen faturaların üzerinde ya da satış sözleşmesinde belirtilen vadesi, poliçenizde yer alan Azami Ödeme Süresi’nden uzun olamaz. Azami ödeme süresinden daha uzun vadeli düzenlenmiş olan satış sözleşmeleri veya faturalar teminat dışında kalmaktadır.
  • Vade Uzatımı: Sigortalı dilerse – eğer alıcı firmanın hakkında herhangi bir olumsuz bilgi bildiriminde bulunması gereken bir durum mevcut değilse (firmanın durumunun kötü olması, karşılıksız çekinin bulunması vb.) – azami 60 güne kadar vade uzatımı gerçekleştirebilir. (Fatura üzerinde belirtilen vadenin üzerine 60 gün ekleyerek vade uzatımına gidilebilir.) Söz konusu vade uzatım süresinin kullanımı isteğe bağlıdır.
    Azami Vade Uzatım süresinin sonunda ilgili tutar henüz tahsil edilememişse bu tarihten itibaren sigorta poliçesinin söz konusu alıcıya sağladığı teminat otomatik olarak durdurulur. Bu sebeple ilgili tarihten sonra söz konusu alıcıya ilişkin yeni sevkiyat/hizmet sunumu gerçekleştirilmemelidir. Gerçekleştirildiği takdirde bu yeni sevkiyat/hizmet sunumu teminat dışında kalacaktır.
    Düzenlenen faturalara karşılık alınan çek ya da senetlerin de vadelerinin bildirim süreleri içinde kalmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Hasar Bildirimi: Sigortalı yukarıda belirtilen şartlar dâhilinde vade uzatımı yapmış ise azami vade uzatım süresi sonunda, tutarın tahsil edilemediği durumlarda en geç takip eden 30 gün içinde hasar bildirimini Merkez’e iletmelidir.
    Vade uzatımının tercih edilmediği durumlarda ise fatura vadesinin veya varsa alınan çekin/senedin vadesinin dolduğu gün hasar bildiriminde bulunulabilir.
    Yazılan çek ya da ödenmeyen bir senet olduğunda bu sürelerinin dolması beklenmeden derhâl Merkez’e hasar başvurusunda bulunulması gerekmektedir.

5. Poliçe teminatı altında bulunan hasarlar için tahsilat hizmetleri aşağıdaki şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Tahsilat hizmeti toplam alacak tutarı için sunulmaktadır. Bu nedenle Sigortalı, toplam alacak tutarının sulhen veya yargı yoluyla tahsili için Merkez’in belirleyeceği temsilciye yetki/vekâlet vermeyi peşinen kabul eder.
  • Tazminat ödemesi öncesinde gerçekleşen tahsilatlar, toplam alacağı oluşturan en eski vadeli faturadan başlayarak hesap bakiyesine uygulanacaktır.
  • Tazminat ödemesi sonrasında gerçekleşen tahsilatlar, ödenen tazminat kapsamında Merkez adına tahakkuk ettirilecek ve Merkez’e teslim edilecektir.

6. Poliçe teminatı altında bulunan hasarlar için hukuki masraflar ve masraflara katılım konusundaki hususlar aşağıda belirtilmektedir;

  • Her bir hasar dosyası kapsamında tahsilata ilişkin yapılacak her türlü hukuki masraf için, Türkiye Barolar Birliği’nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.
  • Hasar tutarının tahsis edilen kredi limitini aşmadığı durumlarda; hukuki masraflar Merkez tarafından ödenir.
  • Hasar tutarının tahsis edilen kredi limitini aştığı durumlarda; hukuki masraflara Merkez, tahsis edilen kredi limitinin toplam alacağa olan oranı kadar katılır.

7. Sigorta dönemi içerişinde sigortalının yeni çalışmaya başlayacağı alıcılar da poliçeye eklenmelidir. Poliçe dönemi içerisinde yeni çalışmaya başlanacak alıcılar, poliçenizde yer alan Diğer Alıcılar teminatı içerisinde değerlendirilemez. Bu alıcılarınızı, poliçenizi satın aldığınız sigorta şirketine veya aracısına başvurarak hızlı bir şekilde poliçenize ekletebilirsiniz.

Limit Tahsisi ve Hasar Bildirimi

Tahsis Süreci

Alıcı firma hakkında, iflas, konkordato, tasfiye, icra takibi, vb. hukuki kararlar ile yazılmış çek, protestolu senet, sorunlu kredi vb. olumsuz durumlar haricinde, sigorta dönemi içerisinde skor ve kredi limiti revizyonu yapılmayacaktır. Böylece sigortalı firmaların ticari faaliyetleri ancak, alıcı firmaların finansal bir olumsuzluk içerisinde bulunmaları durumunda etkilenecektir. Bu da sigortalının daha stabil ve büyümeye odaklı ticari faaliyetler içinde bulunmasına katkı sağlayacaktır.

Bilgi tedariği sağlanan kurumlarla çevrimiçi bağlantılarda veya sistemlerde bir sıkıntı yaşanmaması durumunda, kredi limitleri anlık veya teklif talebi gerçekleştirildiği takdirde en kısa sürede limit tahsisi gerçekleştirilecektir. Böylece sigortalı firma, hem poliçeyi alıp almama kararını daha hızlı verebilecek hem de ticari faaliyetleri herhangi bir kesintiye uğramadan devam edebilecektir.

Soruşturma Masrafları: Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası kapsamında alıcı limiti verilecek alıcıların belirlenmesi amacıyla yapılacak risk değerlendirmesine ilişkin teklif sürecinde sigortalı adayı ve alıcı başına 10 tl sorgulama ücreti yansıtılır. Teklifin sunulduğu tarihten itibaren 10 gün içinde poliçenin düzenlenmesi durumunda ilgili poliçeye ilişlkin teklif kapsamında sorgulama ücreti alınmaz.

Hasar Süreci

  • Hasar süreci, sigortalının Merkez'e başvurusu ile başlayacaktır.
  • Sigortalı hasar dosyası için istenen tüm bilgi ve belgeleri zamanında Merkez'e iletmekle yükümlüdür.
  • Merkez, gerekli kontrollerin ardından tüm bilgi ve belgeleri hukuk bürosuna iletecektir.
  • Tahsilat süresi bittiğinde tazminat ödemesi gerçekleştirilecektir. Bu aşamadan sonra da hukuk bürosu tarafından işlemlere devam edilecektir.
  • Hasar dosyası, tahsilatın mümkün olmaması veya tahsilat maliyetlerinin alacak tutarından fazla olması durumunda Merkez tarafından kapatılabilir.
  • Hukuki masraflarda Türkiye Barolar Birliği'nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.

Hukuki Masraflar: Hasar dosyaları için uygulanacak hukuki masraflarda, Türkiye Barolar Birliği'nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.

Kaynak: https://www.alacaksigortasi.gov.tr

Devlet Destekli Alacak Sigortası.pdf Devlet Destekli Alacak Sigortası.pdf ()
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
81 İlde 22.05.2020 Saat 24.00 İle 26.05.2020 Saat 24.00 Arasında Uygulanacak Sokağa Çıkma Kısıtlaması
20 Mayıs, 2020
81 İlde 22.05.2020 Saat 24.00 İle 26.05.2020 Saat 24.00 Arasında Uygulanacak Sokağa Çıkma Kısıtlaması 19.05.2020   Bakanlığımız tarafından, 81 İl Valiliğine gönderilen Sokağa Çıkma Kısıtlaması Genelgesi’nin detayları şu şekildedir:  Koronavirüs salgınının görüldüğü andan itibaren, Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun önerileri, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda; salgının/bulaşın toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetme, sosyal izolasyonu temin, sosyal mesafeyi koruma ve yayılım hızını kontrol altında tutma amacıyla birçok tedbir kararı alınarak uygulamaya geçirilmiştir. Yaklaşmakta olan Ramazan Bayramı süresince Koronavirüs (Covid-19) salgınının halk sağlığı açısından oluşturabileceği riskleri yönetebilmek adına alınabilecek ek tedbirler 18.05.2020 Pazartesi günü Sayın Cumhurbaşkanımızın Başkanlığında toplanan Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde değerlendirilmiş; Bilim Kurulunun önerileri ve Koronavirüsle mücadelede edinilen tecrübeler ışığında, 81 ilimizde Ramazan Bayramı arifesine denk gelen 23 Mayıs 2020 Cumartesi gününden başlayarak 24-25-26 Mayıs 2020 tarihlerinde sokağa çıkma kısıtlaması uygulanmasına karar verilmiştir. Bugüne kadar alınan tedbirlerin, salgının yayılım hızının düşürülmesine olan etkisinin en üst noktaya taşınabilmesi amacıyla yukarıda belirlenen çerçevede 81 ilimizde İl İdaresi Kanununun 11/C maddesi ile Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 27 ve 72 nci maddeleri uyarınca il valileri/Hıfzıssıhha kurulları tarafından aşağıdaki kararların alınması gerekmektedir. Bu kapsamda; 1- 22.05.2020 tarihi saat 24.00 ile 26.05.2020 tarihi saat 24.00 arasında 81 ilimiz sınırları içinde bulunan vatandaşlarımızın sokağa çıkmaları kısıtlanacaktır. 2-Açık Olacak İşyeri, İşletme Ve Kurumlar Sokağa çıkma kısıtlamasının günlük hayata etkisini en az düzeyde tutmak amacıyla; a) Market, bakkal, manav, kasaplar ve kuruyemişçiler; a.1- Sokağa çıkma kısıtlaması öncesinde 21.05.2020 Perşembe ve 22.05.2020 Cuma günü market, bakkal, manav, kasaplar ve kuruyemişçiler saat 23.00’a kadar faaliyetlerine devam edebilecek. a.2- Kısıtlamanın olduğu 23.05.2020 Cumartesi günü market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçiler 10.00-17.00 saatleri arasında faaliyet gösterebilecek, vatandaşlarımız (65 yaş ve üzeri ile 20 yaş ve altında bulunanlar hariç olmak üzere) zorunlu ihtiyaçlarının karşılanması ile sınırlı olmak ve araç kullanmamak şartıyla (engelli vatandaşlarımız hariç) ikametlerine en yakın market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçilere gidip gelebilecektir. Aynı saatler arasında market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçiler evlere/adrese servis şeklinde de satış yapabileceklerdir. a.3- 24.05.2020 Pazar, 25.05.2020 Pazartesi ve 26.05.2020 Salı günleri market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçiler ile online satış yapan işletmeler kapalı olacaktır. b) 23.05.2020 Cumartesi, 24.05.2020 Pazar, 25.05.2020 Pazartesi ve 26.05.2020 Salı günleri ekmek üretiminin yapıldığı fırın ve/veya unlu mamul ruhsatlı iş yerleri ile bu iş yerlerinin sadece ekmek satan bayileri, ayrıca tatlı üretiminin yapıldığı/satıldığı iş yerleri açık olacaktır. (Bu iş yerlerinde sadece ekmek, unlu mamul ve tatlı satışı yapılabilir.) 23.05.2020 Cumartesi, 24.05.2020 Pazar günleri ile 25.05.2020 Pazartesi, 26.05.2020 Salı günleri vatandaşların dışarı çıkamadığı saatlerde tatlı satışı yapan iş yerleri sadece eve/adrese servis şeklinde satış yapabileceklerdir. c) Ramazan Bayramı münasebetiyle, sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu 23.05.2020 Cumartesi, 24.05.2020 Pazar, 25.05.2020 Pazartesi ve 26.05.2020 Salı günleri, sadece evlere paket servis şeklinde hizmet sunmak üzere lokanta ve restoran tarzı işyerleri, ç) İlaç, tıbbi cihaz, tıbbi maske ve dezenfektan üretimi, nakliyesi ve satışına ilişkin faaliyetleri yürüten iş yerleri, d) Kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşları, eczaneler, veteriner klinikleri ve hayvan hastaneleri, e) Zorunlu kamu hizmetlerinin sürdürülmesi için gerekli kamu kurum ve kuruluşları ile işletmeler (Havalimanları, limanlar, sınır kapıları, gümrükler, karayolları, huzurevleri, yaşlı bakım evleri, rehabilitasyon merkezleri, Acil Çağrı Merkezleri, AFAD Birimleri, Vefa Sosyal Destek Birimleri, Göç İdaresi, PTT vb.), f) Valilikler/Kaymakamlıklar tarafından yerleşim merkezleri için her 50.000 nüfusa bir adet ve il sınırları içinden geçen şehirlerarası karayolu ve varsa otoyol üzerinde her 50 km için bir adet olmak üzere belirlenecek sayıda akaryakıt istasyonu ve lastik tamircisi (Bu madde kapsamında açık olacak akaryakıt istasyonları ile lastik tamircileri kura yöntemi ile belirlenecektir ve nöbetçi akaryakıt istasyonlarının marketleri açık olacaktır.), g) Doğalgaz, elektrik, petrol sektöründe stratejik olarak faaliyet yürüten büyük tesis ve işletmeler (Rafineri ve petrokimya tesisleri ile termik ve doğalgaz çevrim santralleri gibi), ğ) İçme suyu dolum tesisleri ile içme suyu, gazete ve mutfak tüpü dağıtımını yapan şirketler, h) Hayvan barınakları, hayvan çiftlikleri ve hayvan bakım merkezleri, ı) Sağlık hizmetlerinin kapasitesini arttırmaya yönelik acil inşaat, donanım vb. faaliyetleri yürüten işletme/firmalar, i) Bulunduğu yerin İl/İlçe Hıfzıssıhha Kurulu tarafından izin verilmesi şartı ile makarna, un ve unlu mamüller, süt, et, balık üretimi ile gibi temel gıda maddelerinin üretiminin yapıldığı tesisler ve kâğıt, kolonya üretimi başta olmak üzere hijyen malzemeleri ile bu malzemelerin üretimi için ihtiyaç duyulacak hammaddelerin üretiminin yapıldığı tesisler, j) Yurt içi ve dışı taşımacılık (ihracat/ithalat/transit geçişler dâhil) ve lojistiğini yapan firmalar, k) Oteller ve konaklama yerleri, l) Gıda, temizlik ve ilaç gibi sektörlere ambalaj sağlayan üretim tesisleri, m) Çalışanları inşaat alanında/maden alanında bulunan şantiyede konaklayarak yapımı veya çalışması devam eden büyük inşaatlar ile madenler (Bu madde kapsamında inşaat ve konaklama aynı şantiye alanı içinde ise izin verilir, başka bir yerden çalışanların gelmesine ve şantiyede kalanların başka bir yere gitmelerine izin verilmez. Çalışma alanı sadece inşaat alanı/maden sahaları ile sınırlıdır.), n) Gazete, radyo ve televizyon kuruluşları ile gazete basım matbaaları, o) Daha önceden sözleşmeye/taahhüde bağlanmış ve belirlenen süre içerisinde yetiştirilmesi gereken ihracata konu; mal, malzeme, ürün, araç-gereç üreten iş yerleri ve tesisler (mevcut zorunluluklarını ispatlamaları ve anılan şartlara uymaları kaydıyla), ö) Zirai amaçlı akaryakıt satışı yapılan Tarım Kredi Kooperatifleri, p) Kısıtlama süresinde yağmura bağımlı tarımsal faaliyetler göz önünde bulundurularak Valilikler/Kaymakamlıklar tarafından tespit edilecek ihtiyaca göre kura ile belirlenecek; zirai ilaç, tohum, fide, gübre vb. tarımsal üretime ilişkin ürün satışı yapan işletmeler, o) 23.05.2020 Cumartesi ve 26.05.2020 Salı günü sebze/meyve toptancı halleri, 3- İstisna Kapsamında Olan Kişiler a) Bu Genelgenin (2) numaralı başlığında yer alan “Açık Olacak İşyeri, İşletme ve Kurumlarda” yönetici, görevli veya çalışanlar, b) Kamu düzeni ve güvenliğinin sağlanmasında görevli olanlar (Özel güvenlik görevlileri dâhil), c) Acil Çağrı Merkezleri, Vefa Sosyal Destek Birimleri, Kızılay ve AFAD’da görev alanlar, ç) Cenaze defin işlemlerinde görevli olanlar (din görevlileri, hastane ve belediye görevlileri vb.) ile birinci derece yakınlarının cenazelerine katılacak olanlar, d) Elektrik, su, doğalgaz, telekomünikasyon vb. kesintiye uğramaması gereken iletim ve altyapı sistemlerinin sürdürülmesi ve arızalarının giderilmesinde görevli olanlar, e) Ürün ve/veya malzemelerin nakliyesinde ya da lojistiğinde (kargo dahil), yurt içi ve yurt dışı taşımacılık, depolama ve ilgili faaliyetler kapsamında görevli olanlar, f) Yaşlı bakımevi, huzurevi, rehabilitasyon merkezleri, çocuk evleri vb. sosyal koruma/bakım merkezleri çalışanları, g) Otizm, ağır mental retardasyon, down sendromu gibi “Özel Gereksinimi” olanlar ile bunların veli/vasi veya refakatçileri, ğ) Demir-çelik, cam, ferrokrom vb. sektörlerde faaliyet yürüten iş yerlerinin yüksek dereceli maden/cevher eritme fırınları ile soğuk hava depoları gibi zorunlu olarak çalıştırılması gereken bölümlerinde görevli olanlar, h) Bankalar başta olmak üzere yurt çapında yaygın hizmet ağı olan kurum, kuruluş ve işletmelerin bilgi işlem merkezlerinin çalışanları (asgari sayıda olmak kaydıyla), ı) Bitkisel (gül, çay, meyve, hububat, kesme çiçek vb.) ve hayvansal (süt, et, yumurta, balık vb.) ürünlerin üretimi, sulaması, işlenmesi, ilaçlaması, hasatı, pazarlanması ve nakliyesinde çalışanlar, i) Küçükbaş-büyükbaş hayvanları otlatanlar, arıcılık faaliyetini yürütenler, j) 30.04.2020 tarih ve 7486 sayılı Genelgemiz kapsamında oluşturulan Hayvan Besleme Grubu Üyeleri ile sokak hayvanlarını besleyecek olanlar, k) İkametinin önü ile sınırlı olmak kaydıyla evcil hayvanlarının zorunlu ihtiyacını karşılamak üzere dışarı çıkanlar, l) Kısıtlama süresince ekmek dağıtımı yapanlar ile lokanta, restoranlar ve tatlı satış yerlerinin evlere servis hizmetinde görevli olanlar ile 23.05.2020 Cumartesi günü 10.00-17.00 saatleri arasında ise marketler, bakkallar, manavlar, kasap ve kuruyemişçiler iş yerlerinin evlere servis hizmetinde görevli olanlar, m) Zorunlu sağlık randevusu olanlar (Kızılay'a yapılacak kan ve plazma bağışları dahil), n) Yurt, pansiyon, şantiye vb. toplu yerlerde kalanların gereksinim duyacağı temel ihtiyaçların karşılanmasında görevli olanlar, o) İş sağlığı ve güvenliği nedeniyle iş yerlerinden ayrılmaları riskli olan çalışanlar (iş yeri hekimi vb.), ö) Veteriner hekimler, p) Servis hizmeti vermek üzere dışarıda olduklarını belgelemek şartı ile teknik servis çalışanları, r) İşyerlerinin kapalı olduğu saatlerde/günlerde sürekli olarak işyerlerini bekleyenler, s) Belediyelerin toplu taşıma, temizlik, katı atık, su ve kanalizasyon, ilaçlama, itfaiye ve mezarlık hizmetlerini yürütmek üzere hafta sonu, Pazartesi ve Salı günleri çalışacak personel, ş) Tedarik zincirinin aksamaması amacıyla sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu 23.05.2020 Cumartesi günü 07.00-10.00 saatleri arasında market, bakkal, manav, kasap ve kuruyemişçiler ile 26.05.2020 Salı günü saat 18.00'dan sonra marketlerde mal, malzeme ve ürünlerin nakli, kabulü, depolama ve satışa hazırlama aşamasında görevli olanlar (Bu madde kapsamında hiçbir şekilde mal, malzeme ve ürün satışı yapılamaz.), t) Madencilik, inşaat ve diğer büyük yatırım projelerinde kullanılmakta olan patlayıcıların imalat ve lojistiğinde çalışanlar, u) 24 Mayıs 2020 Pazar günü, 14.00-20.00 saatleri arasında yürüme mesafesiyle sınırlı olmak, sosyal mesafe kuralına riayet etmek ve maske takmak kaydıyla 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımız ve ihtiyaç duyulan hallerde bunların refakatçileri, ü) Mahkeme kararı çerçevesinde çocukları ile şahsi münasebet tesis edecekler (mahkeme kararını ibraz etmeleri şartı ile), v) Serbest muhasebeci mali müşavirler, yeminli mali müşavirler ve bu meslek mensupları ile beraber çalışanlar, y) 24.05.2020 Pazar gününe (bayramın birinci günü) münhasır olmak üzere aziz şehitlerimizin kabirlerini ziyaret edecek anne, baba, eş, çocuk ve kardeşleri ile ihtiyaç halinde refakatçileri (şehit yakınlarımızın şehitliklere ulaşımları talepleri halinde valilik/kaymakamlıklarca sağlanacaktır.) Belirtilen istisnalar dışındaki tüm vatandaşlarımızın evlerinde kalması esastır. Seyahat izin belgeleri sokağa çıkma kısıtlaması süresince geçerli olacaktır. Başta sağlık ve güvenlik olmak üzere kamu düzeninin tesisi için görevli olan kamu görevlilerinin şehir içi toplu ulaşımlarını teminen belediyelerce gerekli tedbirler alınacaktır. Ekmek dağıtımının düzenli olması amacıyla Vali ve Kaymakamların başkanlığında fırıncılar odası, yerel yönetim, emniyet ve jandarma temsilcilerinin katılımıyla oluşturulacak bir komisyon tarafından, her mahalle için muhtar görüşü de alınarak ivedilikle il/ilçe ekmek dağıtım planı yapılacak, plan doğrultusunda il/ilçedeki ekmek üreten iş yerlerinin sorumlu oldukları dağıtım bölgeleri (mahalle/cadde/sokak ölçeğinde) ile her dağıtım bölgesi için görev yapacak araç listeleri belirlenecektir. Bu şekilde yapılacak planlama dışında sadece Vefa Sosyal Destek Birimleri ekmek dağıtımını gerçekleştirebilecektir. Sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu 24.05.2020 Pazar, 25.05.2020 Pazartesi ve 26.05.2020 Salı günü gazete dağıtımı, gazete şirketlerinin ring halinde çalışacak dağıtım araçları, belirlenen içme suyu dağıtım bayileri ve Vefa Sosyal Destek Birimleri aracılığıyla yapılacaktır (bu kapsamda gazete dağıtımının evlere servis şeklinde yapılması esastır). 23.05.2020 Cumartesi günü gazete dağıtımı/satışı marketler ve bakkallar aracılığı ile yapılacaktır. Bu Genelgenin (2) numaralı “Açık Olacak İşyeri, İşletme ve Kurumlar” başlığının (i) maddesine yönelik kararlar İl/İlçe Hıfzıssıhha Kurullarınca en geç 21.05.2020 Perşembe günü saat 22:00'a kadar alınacaktır. Söz konusu tedbirlere ilişkin Valiler/Kaymakamlar tarafından ilgili mevzuat uyarınca gerekli kararların ivedilikle alınması, uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmeyecek ve mağduriyete neden olunmayacak. Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282 nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem uygulanacak. Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılacak. T.C.İçişleri Bakanlığı
311 Seri Nolu Gelir Vergisi Genel Tebliği 27/5/2020 tarihli Resmi Gazete’ de yayımlanmıştır.
27 Mayıs, 2020
Bilindiği üzere, 7/12/2019 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 7194 sayılı Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 10 ila 22 nci maddeleri arasında, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun bazı maddelerinde değişiklikler yapılmıştır. Diğer yandan aynı Kanunla 193 sayılı Kanuna geçici 91 inci madde eklenmiştir. Bu kapsamda söz konusu değişikliklere ilişkin açıklamalar ile usul ve esaslarının belirlenmesine yönelik olarak hazırlanan 311 Seri Nolu Gelir Vergisi Genel Tebliği 27/5/2020 tarihli Resmi Gazete’ de yayımlanmıştır. Söz konusu Tebliğ’de, • Serbest Meslek Kazançlarında İstisna Uygulamasına, • Hizmet Erbabının İşyerine Gidip Gelmesi İçin Sağlanan Menfaatlere İlişkin İstisnaya, • Hakemlere Ödenen Ücret İstisnasına, • Binek Otomobillerin Giderlerinin Vergi Matrahından İndirilebilmesine, • Dar mükelleflerin (kurumlar dâhil) Türkiye'ye getirdikleri yabancı paralarla iktisap ettikleri menkul kıymetlerin ve iştirak hisselerinin elden çıkarılmasında kur farkı istisnasına, • Ücret Gelirlerinin Vergilendirilmesine, • Vekalet Ücretlerine İlişkin Tevkifat Uygulamasına, • Yeni Gelir Vergisi Tarifesine, • Sporcu Ücretlerinin Vergilendirilmesine, ilişkin usul ve esaslar ile açıklamalara yer verilmiştir. Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız. Açıklayıcı bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.
TSE’DEN SANAYİCİLERE COVID-19 KILAVUZU
22 Mayıs, 2020
Türk Standardları Enstitüsü (TSE) uzmanları tarafından sanayi işletmelerinin Covid-19 ile mücadelesinde rehber olacak olan “Covid-19 Hijyen, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu” hazırlandı.  “Covid-19 Hijyen, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu” 
Mesai Saati Değişikliği
22 Mayıs, 2020
T.C Samsun Valiliği’nin COVID-19 salgını nedeniyle 28.04.2020 tarihinden itibaren 09.00-12.30, 13.00-16.30 olarak uygulanan mesai saatleri; 27.05.2020 Çarşamba gününden itibaren tekrar, 08.30-12.00, 13.00-17.30 olarak uygulanacaktır.  
COVID-19 salgınının Samsun firmaları üzerindeki etkileri anketi
24 Mayıs, 2020
Sayın Katılımcı, Bu anket Samsun Valiliği Koordinatörlüğü ve Prof. Dr. Selahattin Kaynak'ın yürütücülüğünde COVID-19 salgınının Samsun'da faaliyet gösteren firmalar üzerindeki iktisadi etkilerini analiz etmek amacıyla hazırlanmıştır. Toplanacak bu veriler/bilgiler bilimsel amaçlar dışında kullanılmayacaktır. Bu nedenle, ankete kimliğinizi belli edecek herhangi bir bilgi yazmanız gerekmemektedir. Yapılan araştırmanın amacına ulaşması için aşağıda verilen anketi yanıtlarken gereken özeni gösterip içtenlikle hareket edeceğinizi umar, katkılarınız için teşekkür ederiz.   Anket Formu>> Osman KAYMAK Samsun Valisi
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 2 (iki) adet Duyuru Bulunmaktadır. 2
1
Mesai Saati Değişikliği
T.C Samsun Valiliği’nin COVID-19 salgını nedeniyle 28.04.2020 tarihinden itibaren 09.00-12.30, 13.00-16.30 olarak uygulanan mesai saatleri; 27.05.2020 Çarşamba gününden itibaren tekrar, 08.30-12.00, 13.00-17.30 olarak uygulanacaktır.   Detay için tıklayınız.
2
İşe Devam Desteği - Küçük İşletme Can Suyu Kredisi
Küresel bir salgına dönüşen ve etkileri ülkemizde de hissedilen Korona virüsü ile mücadele kapsamında, küçük işletme düzeyinde olan ve ihtiyaç duydukları kredi kaynaklarına ulaşmakta zorluk çeken Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odaları ile Ticaret Borsaları ve Deniz Ticaret Odalarına kayıtlı şahıs firmalarının desteklenmesi amacıyla Ekonomik İstikrar Kalkanı tedbirleri kapsamında Halkbank tarafından ‘‘İşe Devam Desteği-Küçük İşletme Can Suyu Kredisi’’ oluşturulmuştur. Krediden yararlanacak “şahıs firmasının”; Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odası, Ticaret Borsası ve Deniz Ticaret Odaları’na kayıtlı olması, Yıllık cirosunun 3.000.000 TL’yi aşmaması, İktisadi faaliyetlerine devam etmesi ve firmanın 01.04.2020 tarihinden evvel kurulmuş olması, Bankamız Esnaf Destek Paketi’nden faydalanmamış olması, İflas, fesih, iflas erteleme, iflas erteleme tedbir ve konkordato kararı olmaması ve aktif takip kaydının bulunmaması, önkoşullarını taşıması gerekmektedir. https://www.halkbank.com.tr/21647-ise_devam_destegi___kucuk_isletme_can_suyu_kredisi linkini tıklayarak detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz… Detay için tıklayınız.
KAPAT X