Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Avrupa Komisyonu'ndan açıklama « Geri
 2 Ekim, 2014

Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşması’nın yürürlüğe girmesi konusunda açıklamada bulunan Komisyon Üyesi Malmström, "Türkiye ile AB arasındaki Geri Kabul Anlaşması'nın yürürlüğe girmiş olmasını memnuniyetle karşılıyorum" dedi.

 

Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşması'nın yürürlüğe girmesi konusunda konuşan Komisyon Üyesi Malmströn'ün açıklaması şu şekilde:

"Türkiye ile AB arasındaki Geri Kabul Anlaşması’nın bugün yürürlüğe girmiş olmasını memnuniyetle karşılıyorum. Uzun bir süreç neticesinde varılan bu anlaşma, ileriye dönük önemli bir adım teşkil etmektedir. Bu anlaşma sayesinde Taraflardan birisinin topraklarında yasadışı şekilde ikamet eden kişilerin, non-refoulement (geri göndermeme) ilkesi dâhil uluslararası hukuka ve temel haklara tam riayet ederek, ivedilikle geri gönderilmesi mümkün olacaktır. Anlaşmanın yürürlüğe girmesi ile Türk topraklarından AB’ye gelen düzensiz göç hareketlerinin daha iyi bir şekilde yönetilmesi mümkün olacaktır. Geri Kabul Anlaşması’nın eksiksiz ve etkin bir şekilde uygulanması aynı zamanda Türkiye ile Vizesiz Rejime yönelik Yol Haritasında belirlenen ön koşullardan birisini oluşturmaktadır. Bu nedenle, bugün yürürlüğe giren anlaşma vize serbestisi açısından önemli bir ilerleme teşkil etmektedir.”

Ön Bilgi

16 Aralık 2013 tarihinde, AB Komisyonu’nun İçişleri’nden sorumlu Üyesi Cecilia Malmström ile Türk yetkililer Ankara’da AB-Türkiye geri kabul anlaşmasını imzalayarak, birlikte AB-Türkiye Vize serbestisi diyaloğunu başlattılar.

AB-Türkiye geri kabul anlaşmasının ana hedefi; mütekabiliyet esasına dayalı olarak, diğer tarafın topraklarına yasadışı yollardan giren ya da bu topraklarda yasadışı yollardan ikamet eden kişilerin ilgili tarafça uygun ve ivedi bir şekilde geri kabulüne yönelik prosedürleri ortaya koymaktır.

Anlaşma AB Üye Devletleri ve Türkiye yurttaşlarının geri kabulüne ilişkin hükümlerin yanı sıra, taraflardan birinin topraklarına diğer tarafın topraklarından doğrudan giriş yapan ya da orada kaldıktan sonra giren (üçüncü ülke vatandaşları ve vatansız kimseler dahil olmak üzere) tüm diğer kişilerin geri kabulünü de içermektedir.

Anlaşmanın, her iki tarafın vatandaşlarının geri kabulüne ilişkin hükümleri ile vatansız kimseler ve Türkiye'nin geri kabulle ilgili ikili antlaşmalar veya düzenlemeler yaptığı üçüncü ülkelerin vatandaşlarının geri kabulüne ilişkin hükümleri, derhal yürürlüğe girer.

Diğer üçüncü ülke vatandaşlarının geri kabulüne ilişkin hükümler ise ancak üç yıl sonra yürürlüğe girer.

AB-Türkiye vize serbestisi diyaloğunun amacı kısa süreli ziyaret amacıyla Schengen bölgesine seyahat eden Türk vatandaşlarına halen uygulanmakta olan vize yükümlülüğünün kaldırılması yönünde ilerleme kaydetmektir.

Diyalog kapsamında Komisyon tarafından detaylandırılan "Türkiye ile vizesiz rejime yönelik Yol Haritası" başlıklı doküman temel alınarak, Türk mevzuat ve idari uygulamalarına ilişkin bir tarama çalışması yürütülecektir.

Yukarıda sözü edilen doküman, AB'nin dış hudutlarından geçişte vize bulundurmak zorunda olan üçüncü ülkelerle bu şarta tabi olmayan ülkelerin listesinin yer aldığı 539/2001 sayılı AK Tüzüğü'nde değişiklik yapılmak suretiyle, Türkiye'nin negatif listeden pozitif listeye geçirilmesi amacıyla, Komisyon'un Konsey ve Parlamento'ya sağlam temellere dayanan bir teklif sunabilmesi için Türkiye'nin yerine getirmesi gereken şartları sıralamaktadır.

Yol haritasında yer alan koşulların birçoğu, diğer hususların yanı sıra, Geri Kabul Anlaşması’nın eksiksiz ve etkin bir şekilde uygulanmasına; sınır yönetimi ve vize politikasının düzensiz göçü etkin olarak engelleyecek şekilde yönetilmesine; seyahat belgelerinin güvenliğinin sağlanmasına; uluslararası standartlara uygun göç ve iltica sistemlerinin oluşturulmasına; organize suçlarla mücadelenin göçmen ve insan kaçakçılığını merkeze oturtan, işleyen yapılarla yönetilmesine; polis ve kolluk alanında AB üyesi devletler ve uluslararası toplumla yeterli düzeyde işbirliğine ve azınlık ve kırılgan kategoriler başta olmak üzere, vatandaşlar ve yabancıların temel haklarına saygıya atıfta bulunmaktadır.

Komisyon, Yol Haritasında tespit edilen koşulların karşılandığına kanaat getirdiğinde ve AK 539/2001 sayılı Tüzüğünü değiştiren teklifini sunduğunda, bu teklif Avrupa Birliği Konseyi ve Avrupa Parlamentosu’nda nitelikli çoğunluğun oyuna sunulacaktır.

Yol Haritası, diyalogun ne zaman neticelendirilmesi veya bu teklifin ne zaman sunulması gerektiğine dair kesin bir takvim sunmadığından, vize serbestisine giden sürecin hızı aslen, Türkiye'nin Yol Haritasında tespit edilen koşulları karşılama konusunda kaydedeceği ilerlemeye bağlı olacaktır.

Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı-IPA kapsamında sağlanan destek çerçevesinde Komisyon, Türk makamlarının Yol Haritasında belirlenen koşulları yerine getirmesini kolaylaştırmak üzere, faydalı olacağı düşünülen yasal reformları ve idari kapasiteyi geliştirme çalışmalarını destekleyecektir.

http://www.avrupa.info.tr/tr/bilgi-kaynaklari/haber-arsivi/news-single-view/article/tuerkiye-ab-geri-kabul-anlasmasinin-yueruerluege-girmesi-konusunda-komisyon-ueyesi-malmstroem.html

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Koronavirüs Salgını ile Mücadele Kapsamında Pazar/Satış Yerleri İle İlgili Ek Genelge
27 Mart, 2020
81 İl Valiliğine Koronavirüs Tedbirleri Kapsamında Gönderilen Ek Genelgeyle;   Kamuoyunda sosyete pazarı olarak adlandırılanlar başta olmak üzere sergi ve tezgâhlarda giyim, oyuncak, süs eşyası, çanta vb zaruri olmayan ihtiyaç maddelerinin satışının yapıldığı tüm pazarların faaliyetleri 27 Mart saat 17.00 itibariyle geçici bir süreliğine durdurulacak.    Vatandaşların sebze, meyve, tahıl, bakliyat, temizlik malzemesi gibi temel gıda/temizlik maddelerinin karşılandığı pazarlarda giyim, oyuncak, vb. zaruri olmayan ihtiyaç maddelerinin satışına izin verilmeyecek.  81 İl Valiliğine Koronavirüs Tedbirleri Kapsamında Gönderilen Ek Genelgeyle; Temel gıda/temizlik maddelerinin satışının yapıldığı pazarlarda, Valilik ve Kaymakamlıklarca belediyeler ile işbirliği içinde, yoğunluktan dolayı virüsün bulaşma hızını engellemek amacıyla vatandaşların temel gıda/temizlik maddelerine erişimini engellemeden, pazar yerleri ve günlerine ilişkin olarak alternatifler üretilerek tedbirler planlanacak.   İl, ilçe ve beldede yaşayan vatandaşların temel gıda/temizlik maddelerinin karşılanması için mevcut pazarlardaki yoğunluk göz önünde tutularak ihtiyaca göre yeni pazar/satış yerleri belirlenebilecek.    Pazarlara ilişkin alınacak tedbirler kapsamında vatandaşların temel gıda/temizlik maddelerine erişiminde belediyeler tarafından doğrudan hizmetin sunumu başta olmak üzere tedbirler alınabilecek. Mevcut Pazar yerlerinde ve yoğunluğu dağıtmak için belirlenen yeni pazar/satış yerlerinde her bir satış yeri (tezgah/sergi) arasında en az 3 metre mesafe olacak şekilde pazar/satış yerleri düzenlenecek.   Bu amaçla mevcut pazar yerlerinin genişletilmesi (ilave cadde ve sokakların dahil edilmesi vb), yeni satış yerlerinin belirlenmesi, gerek görüldüğünde geçici süreliğine zaruri olmayan ihtiyaç maddelerinin satışının yapıldığı pazar yerlerinin/parsellerinin bu amaçla tahsis edilmesi tedbirlerinin biri veya hepsi birlikte kullanılacak.    Pazar/satış yerlerinde ambalajsız satılan yaş sebze ve meyvelerin tüketicilerce temas edilmeden, doğrudan pazarcı esnafı tarafından hijyen koşullarına dikkat edilerek poşetlenmesi/satışının yapılması sağlanacak. Bu husus pazar/satış yerlerinde görevlendirilecek zabıta memurları tarafından sürekli kontrol edilecek.   Pazarcı esnafı kişisel hijyen kurallarına uyması konusunda uyarılarak koruyucu önlemleri alınması sağlanacak; bu husus belediye zabıtası ve ilgili esnaf odaları tarafından denetlenerek gerekli işlem yapılacaktır.   Belediyelerce pazar/satış yerlerinde çöp toplama, hijyen ve dezenfeksiyon hususunda gerekli tedbir alınacak.    Pazar/satış yerleri en geç saat 19:00’a kadar faaliyet yürütebilecek; buna yönelik tebligatlar pazar esnafına yapılacaktır.   Pazar yerleri/satış yerlerinde belediyeler pazar esnafı ve vatandaşlarımız için el dezenfektanı konusunda destek olunacak.   Bakanlığımız söz konusu tedbirlere ilişkin valiler ve kaymakamlar tarafından il/ilçe belediyeleri ile işbirliği içinde ilgi mevzuat ve yazılar çerçevesinde gerekli kararlar alınarak tedbirlerin ivedilikle uygulanması ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi, gerekli görülmesi durumunda alınan kararlara uyulup uyulmadığının genel kolluk marifetiyle denetlenmesi istedi. https://www.icisleri.gov.tr/koronavirus-salgini-ile-mucadele-kapsaminda-pazar-satis-yerleri-ile-ilgili-ek-genelge
2019 YILI TÜRKİYE’NİN 500 BÜYÜK SANAYİ KURULUŞU ARAŞTIRMASI
7 Nisan, 2020
2019 YILI TÜRKİYE’NİN 500 BÜYÜK SANAYİ KURULUŞU ARAŞTIRMASI İstanbul Sanayi Odası tarafından 1968 yılından bu yana her yıl kamuoyuna sunulan "Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu" araştırması, sanayimize ve ekonomimize ilişkin önemli bir referans niteliğindedir. 50 yılı aşkın süredir Türk sanayi sektörünün gelişimine ışık tutan araştırma, katılımcı kuruluşların yurtiçi ve yurtdışı tanıtımına da katkıda bulunmaktadır. 2019 yılı Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması’na katılabilme alt sınırı üretimden satışlarda 125 milyon TL olarak tespit edilmiştir. Büyüklük sıralamasında temel kriter olarak alınan net üretimden satış verilerinin Kurumlar Vergisi Beyannamesi (E-beyanname) ile tutarlı olması gerekmektedir. Üretimden satışları 125 milyon TL’yi aşan ve 2019 yılı Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması’na katılmak isteyen kuruluşların; www.iso500.org.tr adresinde yer alan “Anket Kullanıcı Girişi” uygulamasını kullanarak anket bilgilerini doldurmaları ve mali mühür uygulaması ile Kurumlar Vergisi Beyannamesini (E-beyanname); 4 Mayıs 2020 tarihine kadar sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Bu tarihe kadar “Anket Kullanıcı Girişi” uygulamasını kullanarak e-beyannamelerini yüklemeyen firmaların değerlendirmeye alınamayacağını bilgilerinize sunar, bu önemli araştırmaya göstereceğiniz ilgi için teşekkür ederiz. İSO 500 ANKET GİRİŞİ: https://www.iso500.com.tr/ISO500/Account/Login.aspx Detaylı bilgi ve sorularınız için: İSO Ekonomik Araştırmalar ve Kurumsal Finans Şubesi, Tel: 0212 252 29 00/187-184,  E-posta: iso500@iso.org.tr
Yapım ve denetim hizmetlerinin sağlıklı olarak yürütülmesi için alınacak tedbirlere ilişkin düzenlenmiş olan 2020/9 sayılı genelge
25 Mart, 2020
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğü; Covid-19 salgınının ülkemizde yayılmasını önlemek amacıyla hayata geçirilen bazı önlemler kapsamında kamu ve özel sektöre yönelik yapım ve denetim hizmetlerinin sağlıklı olarak yürütülmesi için alınacak tedbirlere ilişkin düzenlenmiş olan 2020/9 sayılı genelge yayınlamıştır. İlgili Genelge>>  
MÜCBİR SEBEP HALİNDEN FAYDALANACAK MÜKELLEF GRUPLARI
24 Mart, 2020
Gelir İdaresi Başkanlığından; MÜCBİR SEBEP HALİNDEN FAYDALANACAK MÜKELLEF GRUPLARI Çin Halk Cumhuriyeti’nin Vuhan kentinde ortaya çıkan ve birçok ülkeye yayılan Koronavirüs (COVID-19) salgınından ve bu kapsamda alınan tedbirlerden etkilenen mükelleflerin vergi ödevlerinin yerine getirilmesi bakımından mücbir sebep hükümlerinden faydalandırılması amacıyla Bakanlığımızca yapılan çalışmalar kapsamında bir Genel Tebliğ hazırlanmıştır. Bu Tebliğ ile salgından doğrudan etkilenen ve ana faaliyetleri itibariyle, alışveriş merkezleri dahil perakende ticaret, demir çelik ve metal sanayii, otomotiv imalatı ve ticareti ile otomotiv sanayii için parça ve aksesuar imalatı, depolama faaliyetleri dahil lojistik ve ulaşım, sinema ve tiyatro gibi sanatsal hizmetler, tur operatörleri ve seyahat acenteleri dahil konaklama faaliyetleri, lokanta, kıraathane dahil yiyecek ve içecek hizmetleri, tekstil ve konfeksiyon imalatı ve ticareti ile etkinlik ve organizasyon hizmetlerinin yanı sıra sağlık hizmetleri, mobilya imalatı, madencilik ve taş ocakçılığı, bina inşaatı ve özel inşaat faaliyetleri, endüstriyel mutfak imalatı, araç kiralama ile matbaacılık dahil kitap, gazete, dergi ve benzeri basılı ürünlerin yayımcılık faaliyetleri sektörlerinde faaliyette bulunan mükelleflerin mücbir sebep halinde olduğu kabul edilmiştir. Bununla birlikte İçişleri Bakanlığı tarafından alınan tedbirler kapsamında faaliyetleri geçici süre ile durdurulan yüzme havuzu, hamam, kaplıca, spor, oyun ve düğün salonu, berber ve kuaför gibi işyerlerinin bulunduğu sektörlerde faaliyet gösteren mükellefler de bu süre boyunca mücbir sebep hükümlerinden yararlanabileceklerdir. Bahse konu mükelleflere ilave olarak çiftçi, terzi, manav, avukat, mali müşavir, mimar, mühendis, eczacı, doktor, dişçi, veteriner, fizyoterapist, yazılımcı, sanatçı gibi mükellefler de dahil olmak üzere bilanço ve işletme hesabı esasına göre defter tutanlar ile serbest meslek kazancı elde eden gelir vergisi mükellefi olan yaklaşık 1.9 milyon vatandaşımız da mücbir sebep hali kapsamında değerlendirilmiştir. Bakanlığımız tarafından hazırlanan Genel Tebliğ’de yukarıda yer verilen tüm mükelleflerin Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında vermeleri gereken muhtasar ve katma değer vergisi beyannamelerinin verilme süresi 27 Temmuz 2020 günü sonuna kadar uzatılmıştır. Söz konusu beyannamelere istinaden tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri ise altışar ay uzatılarak ödemelerin Ekim, Kasım ve Aralık aylarının son haftası içerisinde yapılabilmesi sağlanmıştır. Diğer taraftan İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan genelge uyarınca 65 yaş ve üstü ile kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşlarımız için getirilen sokağa çıkma yasağı uygulaması çerçevesinde, 65 yaşın üzerinde olması ya da kronik rahatsızlığı bulunması nedeniyle sokağa çıkamayacak olan vergi mükellefleri ile meslek mensupları açısından sokağa çıkma yasağının başladığı tarih ile sona ereceği tarih arasındaki dönemin mücbir sebep hali olarak kabul edilmesi ve bu döneme ilişkin olarak verilmesi gereken beyannameler ile bunlara istinaden tahakkuk eden vergilerin ödeme süresi yasağın kalktığı tarihi takip eden 15’inci günün sonuna kadar uzatılması Bakanlığımızca uygun bulunmuştur. MÜCBİR SEBEP HALİNDEN FAYDALANACAK MÜKELLEF GRUPLARI 1. Perakende Ticaret ve Alış Veriş Merkezleri Market, büfe, bakkal, şarküteri, manav, dondurmacı, tuhafiye, kasap, inşaat malzemeleri satışı, küçük ev eşyaları ile beyaz eşya satışı, mobilya satışı, ev tekstili, kitap ve kırtasiye, gazete ve dergi, ayakkabı ve giyim eşyası perakende satışı, oyuncakçı, tıbbi ve ortopedik ürünler, eczane, kuyumcu, çiçekçi, pazarcılar, balıkçılar, pastane ve fırınlar, kişisel bakım ve kozmetik ürünlerinin satışı vb. her türlü ürünün perakende olarak satışına yönelik faaliyetler ile alışveriş merkezleri ve buralarda perakende satış faaliyetinde bulunanlar 2. Demir Çelik ve Metal Sanayii Demir veya çelik granül ve demir tozu üretilmesi, çelikten/demirden yapılmış tüp, boru, içi boş profiller ve ilgili bağlantı parçalarının imalatı (sıcak çekilmiş veya sıcak haddelenmiş),çelik barların ve içi dolu profillerin soğuk çekme yöntemiyle imalatı, açık profillerin, nervürlü levhaların ve sandviç panellerin soğuk şekillendirme veya katlama yöntemiyle imalatı, çelik tellerin soğuk çekme yöntemiyle imalatı, alüminyum folyo imalatı (alaşımdan olanlar dahil),alüminyum imalatı (işlenmemiş halde), kurşun tabaka, levha, şerit, folyo, kurşun tozu ve pulu imalatı (alaşımdan olanlar dahil), kalay imalatı (işlenmemiş halde), çinko imalatı (işlenmemiş halde) gibi demir, çelik, alüminyum, bakır, kurşun, çinko, kalay imalatı ile bunların imalatçılar tarafından satışı 3. Otomotiv Otomobil, kamyon, kamyonet, treyler (römork) ve yarı treyler (yarı römork) imalatı otobüs, minibüs, midibüs, traktör, motosiklet, römork, karavan gibi tüm motorlu kara taşıtlarının imalatı, toptan ve perakende satışı ile otomotiv yan sanayii 4. Lojistik-Ulaşım Hava, kara, demiryolu, deniz ve her türlü suyolu ile yapılan her türlü şehir içi ve şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığı, otoyol, tünel ve köprü işletmeciliği, depolama ve antrepoculuk faaliyetleri, havaalanı yer hizmetleri, havaalanı işletmeciliği, hava, kara, deniz ve demiryolu taşımacılığıyla ilgili kargo ve bagaj yükleme boşaltma hizmetleri gibi her türlü lojistik ve ulaşım hizmetleri 5. Sinema ve Tiyatro Faaliyetleri Tiyatro, opera, bale, sinema, konser gibi her türlü sanatsal faaliyetler 6. Konaklama Otel, motel, pansiyon, tatil köyü gibi konaklama faaliyetleri, tur operatörü ve seyahat acenteliği faaliyetleri, rezervasyon hizmetleri, kaplıca, ilıca, içmeler, spa merkezleri, vb. yerlerin faaliyetleri gibi her türlü konaklama ve buna ilişkin faaliyetler 7. Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Lokanta, kafe, kıraathane, kahvehane, çay ocakları, kantinler, ulaşım araçlarında bulunan büfeler gibi her türlü yiyecek ve içeceklerin sunumuna yönelik hizmetler, dönerci, pizzacı, dondurmacı, çorbacı vb. 8. Tekstil ve Konfeksiyon Faaliyetleri Doğal pamuk elyafının imalatı, doğal yün ve tiftik elyafının imalatı, suni ve sentetik elyafların bükülmesi ve iplik haline getirilmesi, kot kumaşı imalatı, pamuklu dokuma kumaş imalatı, keten, rami, kenevir, jüt elyafları ile diğer bitkisel tekstil elyaflarından dokuma kumaş imalatı, havlı, şönil, havlu, pelüş, tırtıl ve benzeri ilmeği kesilmemiş dokuma kumaşlar ile tafting kumaş imalatı gibi kumaş ve iplik imalatı, her türlü pamuktan, yünden, tiftikten, elyaftan ve kumaştan mamul ürünlerin imalatı ile giyim ve ev tekstili ürünlerinin imalatı ile satışı gibi her türlü tekstil ve konfeksiyon imalatı ve satışı 9. Etkinlik ve Organizasyon Gösteri, kongre, konferans, ticari fuar ve etkinliklerin organizasyonu ile internet kafe, oyun, düğün ve nikâh salonu, spor merkezleri gibi yerlerde gerçekleştirilen her türlü etkinlik ve organizasyon faaliyetleri ile halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetleri 10. Sağlık Hizmetleri İnsan sağlığına yönelik hastane hizmetleri, diyaliz merkezleri, özel hekimlik faaliyetleri, diş hekimliği faaliyetleri, yatılı bakım faaliyetleri, tıbbi laboratuvar hizmetleri gibi sağlık faaliyetleri 11. Mobilya İmalatı Sandalye, koltuk, kanepe, çekyat, divan, vb.’leri ile iskeletlerinin imalatı, büro ve mutfak mobilyaları imalatı, yatak imalatı, yatak odası, yemek odası, banyo dolabı, genç ve çocuk odası takımı, gardırop, vestiyer gibi mobilyaların imalatı 12. Madencilik ve Taş Ocakçılığı Taş kömürü, linyit, uranyum, krom, nikel, alüminyum gibi madenlere yönelik faaliyetler ile mermer, granit ve taş ocakçılığı gibi madenciliğe yönelik faaliyetler 13. İnşaat Bina projelerinin geliştirilmesi, ikamet amaçlı binalar ile ikamet amaçlı olmayan binaların inşaatı, binaların yeniden düzenlenmesi ve yenilenmesi faaliyetleri, yıkım işleri, sıtma, havalandırma, soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin kurulumu, binaların iç ve dış boyama ve işleri, duvar ve yer kaplama gibi bina inşaatı ile özel inşaat faaliyetleri 14. Endüstriyel Mutfak Ekipmanları Demir, çelik, alüminyum ve bakırdan sofra ve mutfak eşyalarının imalatı gibi endüstriyel mutfak ekipmanlarının imalatı 15. Araç Kiralama Motorlu kara taşıtlarının ve arabaların kiralanması 16. Basılı Yayın ve Matbaacılık Ders ve çocuk kitaplarının, gazetelerin, dergi ve süreli yayınların yayımı gibi basılı yayın hizmetleri, gazetelerin, dergilerin ve süreli yayınların basım hizmetleri ve ciltçilik gibi hizmetler 17. Gelir Vergisi Mükelleflerinin Tamamı Çiftçi, terzi, manav, avukat, mali müşavir, mimar, mühendis, eczacı, doktor, dişçi, veteriner, fizyoterapist, yazılımcı, sanatçı gibi mükellefler de dahil olmak üzere bilanço ve işletme hesabı esasına göre defter tutan ticari ve zirai kazanç elde eden mükellefler ile serbest meslek kazancı elde eden gelir vergisi mükelleflerinin tamamı Gelir İdaresi Başkanlığı, 24 Mart 2020, Gİ 2020– 33
Şehir Giriş/Çıkış Tebirleri ve Yaş Sınırlaması
6 Nisan, 2020
T.C.İçişleri Bakanlığı'ndan Şehir Giriş/Çıkış Tebirleri ve Yaş Sınırlaması, 03.04.2020 Sayı : 89780865-153- Konu: Şehir Giriş/Çıkış Tedbirleri ve Yaş Sınırlaması   Fiziksel temas, hava yolu vb. yollarla çok hızlı bulaşabilen ve enfekte olan insan sayısı tüm   Dünya’da hızlı şekilde yükselen Koronavirüs (Covid-19) salgınının, toplum sağlığı açısından   oluşturduğu riski yönetebilmek adına sosyal hareketliliği ve insanlar arası teması azaltarak sosyal   izolasyonun mutlak şekilde sağlanması hayati derecede öneme haizdir. Aksi hallerde virüsün yayılımı   hızlanarak vaka sayısı ve tedavi gereksinimi artmakta; vatandaşlarımız hayatlarını kaybetme riski ile   toplum sağlığı ve kamu düzeninin ciddi şekilde bozulmasına sebep olunmaktadır.  Koronavirüs salgınının görüldüğü andan itibaren Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun   önerileri doğrultusunda başta ilgili Bakanlıklar olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları tarafından   birçok tedbir kararı alınmış ve uygulanmıştır.  Gelinen noktada Koronavirüs salgınının yayılım hızı göz önüne alındığında; ülke geneli için   bugüne kadar alınan tedbirlere ilave olarak yeni tedbirlerin alınması ve bazı şehirlerimiz için ek   tedbirlerin planlanması/uygulanması gerektiği değerlendirilmektedir.  Bu çerçevede Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulunun önerileri, Sayın Cumhurbaşkanımızın  talimatları doğrultusunda, İl İdaresi Kanununun 11/C maddesi ile Umumi Hıfzısıhha Kanununun 27   nci ve 72 nci maddesi kapsamında il valileri tarafından aşağıdaki ek tedbirlerin alınması   gerekmektedir;  A- Büyükşehir statüsündeki 30 ilimiz (Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bursa,   Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş,   Kayseri, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Mersin, Muğla, Ordu, Sakarya, Samsun,   Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon, Van) ile Zonguldak ili için;  1- Büyükşehir statüsündeki 30 ilimiz ile Zonguldak il sınırlarından kara, hava ve deniz yolu   ile (toplu ulaşım aracı, özel araç ve yaya vb.) yapılacak tüm giriş/çıkışlar 03 Nisan 2020 Cuma günü   saat 24.00’den itibaren 15 günlük bir süre için geçici olarak durdurulacaktır.    2- Bu illerimizde yaşayan/bulunan tüm vatandaşlarımızın belirtilen süre boyunca illerinde   kalmaları esas olacaktır.  3- Bu illerde aşağıda belirtilen durumlarda giriş/çıkışlara izin verilecektir.  a-) Temel ihtiyaç (gıda/temizlik vb.) malzemeleri ile ilaç ve tıbbi malzemeler başta olmak   üzere tüm ticari faaliyetlerin sürekliliği için gerekli olan ürün ve/veya malzemelerin lojistiği, üretimi   ve naklinde yurt içi ve dışı taşımacılık kapsamında görevli olanlar ve araçları; malın cinsi, teslimat   yeri/alıcı adresi, teslimat tarihini gösteren taşıma irsaliyesi, teslimat makbuz veya fatura vb. belgeler  ile giriş/çıkış yapabileceklerdir. Belirtilen amaçlarla kısıtlanan illere giriş yapanlar, giriş amacını   gösteren belgeler ile 72 saat sonrasına kadar teslim ilinden ayrılarak ilk çıkış iline dönebilecektir. Bu   şekilde giriş/çıkışı sınırlandırılan illere giren ticari araç sürücüleri seyahatleri süresince, değişim   sürelerine uyarak maske takmak, temas gerektirdiği durumlarda sosyal mesafeye uymak   zorundadırlar.   b-) Yurt içinde ticari yük/yolcu taşımacılığı yapanlar ile uluslararası yük taşımacılığı   yapanların giriş-çıkış yasağı getirilen illerimizden transit şekilde geçişlerine müsaade edilecektir. Bu   şekilde transit geçişlerine izin verilen ticari yük taşıyıcıları belirtilen illerde zorunlu dinlenme   molaları/süreleri hariç hiçbir şekilde duraklama ya da konaklama yapamayacaklardır   c-) Doğalgaz, elektrik, petrol sektöründe enerji arz güvenliğinin ihtiyaç duyduğu malzemenin   nakli ve üretiminin gerçekleşmesinde görevli olanlar ve araçları; enerji sektöründe görevli olduklarına   dair ilgili şirket tarafından düzenlenecek olan görev belgesi ve/veya sevk irsaliyesi ile giriş/çıkış   yapabileceklerdir.   d-) Çalışma hayatı içerisinde yer alan yönetici, çalışan ya da işyeri sahiplerinin ikamet ve  işyerlerinin farklı illerde bulunması durumunda iller arasındaki giriş/çıkışları; bu durumu ispatlayan   (yerleşim yeri/ikamet belgesi, SGK kayıt belgesi) belgeleri ibraz etmek şartı ile yapılabilecektir.  e-) Başta sağlık ve güvenlik olmak üzere kamu görevi ve hizmetinin sürekliliğinin   sağlanmasında görevli olanlar; görevli olduklarına dair belge veya kimlikle giriş/çıkış   yapabileceklerdir.  f-) Yukarıda sayılanlar dışında yer almakla birlikte, Valiler başkanlığında ilgili meslek   kuruluşları (ticaret ve/veya sanayi, esnaf ve ziraat odaları vb.) temsilcilerinin de katılımıyla toplanan   “İl Pandemi Kurulları” nın önerileri doğrultusunda illerin özel durumları göz önünde tutularak İl   Umumi Hıfzıssıhha Kurullarınca alınacak karar ile kapsama alınacak diğer faaliyetlere özgülenmiş   olanlar, Valilik/Kaymakamlık tarafından düzenlenecek “Seyahat İzin Belgesi” ile giriş/çıkış   yapabilecektir.  B- 81 İlimizi Kapsayacak Şekilde;  1- Tüm il ve ilçelerimizde 01.01.2000 tarihinden sonra doğmuş olanların sokağa çıkmaları   03.04.2020 tarihi saat 24:00’den itibaren geçici olarak yasaklanacaktır.  2- Tüm illerde 03 Nisan 2020 Cuma günü saat 24.00’den itibaren şehir içi hareketliliğinin en   aza indirilmesi için alınması gereken ilave tedbirlerin, İl Pandemi Kurulunda görüşülmesi, İl Pandemi   Kurulunca tavsiye edilen hususların İl/İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurullarında karara bağlanarak   uygulanmaya derhal başlaması sağlanacaktır.  3- İl ve ilçelerimizde pazar yeri, market ve toplu olarak çalışılan işyerlerine vatandaşlarımız   ve çalışanlar maske ile gireceklerdir. Maske takma zorunluluğu pazarlarda satıcılar için de geçerli   olacaktır.  4- İl ve ilçelerimizde meydanlarda sokak ve caddelerde; vatandaşların sosyal mesafeyi   gözetmeden toplu olarak yürümelerine veya bulunmalarına izin verilmeyecek, yan yana yürüyen  vatandaşlarımızın ise yine sosyal mesafeyi gözeterek yürümelerine dikkat çekilecektir.  Yukarıda belirtilen tedbirlere ilişkin Valiler/kaymakamlar tarafından ilgili mevzuatı uyarınca   gerekli kararların ivedilikle alınması, uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi ve   mağduriyetlere neden olunmaması, alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha   Kanununun 282 inci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın   durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılması, konusu suç teşkil eden   davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin   başlatılması hususunda;    Gereğini önemle arz ve rica ederim. Süleyman SOYLU, BAKAN    https://www.icisleri.gov.tr/sehir-giriscikis-tebirleri-ve-yas-sinirlamasi
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu