Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Atatürk Üniversitesi Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitimi « Geri
 16 Şubat, 2018

Kamu İhale Kurumu (KİK) iş birliği ile Atatürk Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ATASEM) tarafından 22-25 Şubat 2018 tarihlerinde Ortaköy/İstanbul’da Kamu İhale Kurumu onaylı ‘Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitim Programı’ düzenlenecektir.

 

Kamu İhale Mevzuatı sürekli güncellendiği için Kamu ihalelerinde görevli personelin bu eğitimi almaları ve sertifikalandırılmaları büyük önem taşımaktadır. Eğitimi tamamlayan ve yapılacak sınavda başarılı olanlara Kamu İhale Kurumu (KİK) Onaylı Sertifika, eğitime katılıp sınava giremeyenlere ise Katılım Belgesi verilecektir.

Eğitim İle İlgili Genel Bilgiler

Eğitim Tarihleri: 22-25 Şubat 2018
Eğitim Yeri: Ortaköy Princess Hotel Ortaköy/İSTANBUL
Eğitim Ücreti: Aşağıda belirtilen ücretler 4 günlük toplam hizmet bedelidir:

Konaklamasız
(Öğle yemekleri ve Coffee-Break dâhil)

1.450 TL (%8 KDV hariç)

Konaklamalı Çift Kişilik Odada Kişi Başı

1.850 TL (%8 KDV hariç)

Konaklamalı Tek Kişilik Oda

2.100 TL (%8 KDV hariç)

• Katılım ücretleri için Merkezimiz tarafından fatura düzenlenmektedir.
• Eşli katılımlarda ek ödeme olarak konaklama ücreti günlük 150 TL'dir.
• Kamu Kurumları katılım ücretlerini eğitim sonrası 31 Mart 2018 tarihine kadar ödemek zorundadırlar.
• Özel kurumlar ve şahsi katılımlar için ise ödeme eğitimden önce peşin yapılmak zorundadır.
• Eğitime katılabilmek için atasem.atauni.edu.tr adresinden elde edebileceğiniz başvuru formunu doldurarak onaylı suretini e-posta, faks veya posta yoluyla Merkezimize ulaştırmanız gerekmektedir.
• Kamu kurumlarının eğitim ücretini ödemesi 2018 yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu’nun ekli (E) cetveli 33. sıra (a) bendine göre yapılabilmektedir.
• Otele girişler 21 Şubat 2018 Çarşamba günü saat 14.00’den itibaren gerçekleşecektir.
• Kamu kurumlarından gelecek olan katılımcıların eğitim ücretleri kendi kurumları tarafından karşılanabilmektedir.


EĞİTİMİN KONULARI
İhale Uygulamalarına İlişkin Ortak Hükümler
Yapım İşleri İhaleleri Özel Hükümleri
Mal Alımı İhaleleri Özel Hükümleri
Hizmet Alımı İhaleleri Özel Hükümleri
İhaleleri Şikâyet ve İnceleme Süreci

ATASEM İLETİŞİM BİLGİLERİ
Tel: 0(442) 231 53 73
Faks: 0(442) 282 20 90
e-posta: atasem@atauni.edu.tr


EĞİTİM PROGRAMI:
Eğitimler yukarıda belirlenen tarihlerde dört gün boyunca 09.00-17.00 saatleri arasında olacaktır. Eğitimin son günü 13.30-14.45 saatleri arasında sınav yapılacaktır.
 

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
20 Ocak 2021 tarihi itibariyle mesai saatlerimiz
19 Ocak, 2021
İran Yaptırımları Sıkça Sorulan Sorular Hk.
21 Aralık, 2020
TOBB’dan alınan yazıda, ABD Başkanlık Yürütme Emri ile ABD tarafından İran'a yönelik yaptırımların 10 Ocak 2020 tarihli 13902 sayılı Başkanlık Kararnamesi ile önceki sektörlere ek olarak İran'ın tekstil, madencilik, inşaat sektörleri ve imalat faaliyetleri içerecek şekilde genişletildiği, 08/10/2020 tarihinde ise adı geçen Başkanlık Kararnamesinde sayılan sektörlere İran finans sektörünün de dahil edilerek, İran'daki 18 bankanın ikincil yaptırımlar açısından SDN (Specially Designated Nationals and Blocked Persons List) listesine alındığı,
Türkiye-Moldova Ticaret ve Sanayi Odası Forumu
5 Ocak, 2021
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Moldova Ticaret ve Sanayi Odası tarafından “Türkiye-Moldova Ticaret ve Sanayi Odası Forumu”nun kurulmasına dair Mutabakat Zaptı imzalandı.​​
Haftasonu İzinleri Hakkında
30 Aralık, 2020
T.C. İçişleri Bakanlığı'nın 20076 sayılı genelgesi kapsamında T.C. Samsun Valiliğinin 14.12.2020 tarih, 18610 sayılı yazısıyla haftasonu çalışması zorunlu olan sektörlerdeki kişilerin çalışma belgelerinin düzenlenmesi konusunda Odamız görevlendirilmiştir. Pandemiyle mücadeleye uygun olarak sosyal mesafenin gözetilebilmesi adına izin işlemleri haftalık olarak http://izin.samsuntso.org.tr adresinden online ortamda yapılacaktır.
Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Hibe Desteği Programı ve Uygulama Esasları Hakkında Tebliğ
24 Aralık, 2020
24 Aralık 2020 PERŞEMBE Resmî Gazete Sayı : 31344 TEBLİĞ Ticaret Bakanlığından: KORONAVİRÜS SALGINI NEDENİYLE VERİLECEK HİBE DESTEĞİ PROGRAMI VE UYGULAMA ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, koronavirüs salgını nedeniyle ticari faaliyetleri olumsuz etkilenen esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlere verilecek hibe destek programına ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 22/12/2020 tarihli ve 3323 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Esnaf ve Sanatkârlar ile Gerçek Kişi Tacirlere Koronavirüs Salgını Nedeniyle Verilecek Destekler Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde yer alan; a) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını, b) Destek programı: Hibe Destek Programını, c) Esnaf ve sanatkâr: Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerden etkilenen ve Bakanlık tarafından tespit edilen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârları, ç) Genel Müdürlük: Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürlüğünü, d) Gerçek kişi tacir: Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerden etkilenen ve Bakanlık tarafından tespit edilen sektörlerde faaliyet gösteren gerçek kişi tacirleri, e) Hibe desteği: Destek programı kapsamında geri tahsil edilmemek üzere sağlanan desteği, f) Taahhütname: Destek programı kapsamında elektronik ortamda onaylanan ve idari, mali ve hukuki taahhütleri içeren belgeyi, g) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenler: 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 46 ncı maddesi gereğince ticari kazançları basit usulde tespit edilen gelir vergisi mükelleflerini, ğ) Vergiden muaf esnaf: 193 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi gereğince gelir vergisinden muaf olup esnaf ve sanatkârlar siciline kayıtlı olan esnaf ve sanatkârları, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Destek Programına İlişkin Hususlar Desteğe ilişkin hususlar MADDE 4 – (1) Destek programı kapsamında hibe desteği; gelir kaybı desteği ve kira desteği olmak üzere iki şekilde sağlanır. (2) Destek programının süresi, Bakanlık internet sitesinden yapılan duyuruda belirtilen sürede başvuruların yapılması kaydıyla 2021 yılının Ocak, Şubat ve Mart ayları olmak üzere üç aydır. Gelir kaybı desteği MADDE 5 – (1) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenlere, vergiden muaf esnafa ve bunların dışında kalan esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlere aylık 1.000 Türk Lirası olmak üzere toplamda 3.000 Türk Lirası hibe desteği sağlanır. Kira desteği MADDE 6 – (1) 5 inci maddenin birinci fıkrası çerçevesinde gelir kaybı desteğinden faydalanabilecek gerçek kişilerin vergi sicil kayıtlarına göre esas faaliyetlerini yürüttükleri iş yerlerinin kira olması halinde, bu kişilere büyükşehir belediyelerinin bulunduğu yerlerde aylık 750 Türk Lirası olmak üzere üç aylık toplamda 2.250 Türk Lirası, diğer yerlerde aylık 500 Türk Lirası olmak üzere toplamda 1.500 Türk Lirası kira desteği sağlanır. (2) İş yeri kira bedelinin kira desteği tutarının altında olması durumunda iş yeri kira tutarı kadar kira desteği ödenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Başvuru, Değerlendirme, İtiraz ve Ödeme Destek programından yararlanma koşulları MADDE 7 – (1) Bu destek programından, 14/12/2020 tarihinden önce (bu tarih dâhil) vergi mükellefiyetini tesis ettirmiş, ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, Bakanlık tarafından belirlenen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler ile yine bu tarih itibarıyla esnaf ve sanatkârlar siciline kayıtlı vergiden muaf esnaflar faydalanabilir. (2) Destek programına başvurabilecek esnaf ve sanatkârlar ile gerçek kişi tacirlerin ekonomik faaliyet tanımları başvuru tarihinden önce Bakanlık internet sitesinden duyurulur, ayrıca yazılı duyuru yapılmaz. (3) Bu maddenin ikinci fıkrası gereğince Bakanlıkça yapılan duyurudan sonra ticari faaliyetine yönelik ekonomik faaliyet tanım değişikliği yapanlar hibe desteğinden yararlanamaz. (4) Ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, esnaf ve sanatkârlar ve gerçek kişi tacirler, hibe desteğinden vergi sicil kayıtlarındaki esas faaliyet konusu üzerinden bir kez faydalanabilir. (5) Destek başvurusunda bulunanların faaliyetlerini sürdürdükleri ve kira ödemesi yaptığı birden fazla iş yeri bulunması halinde, başvuruda bulunanlar bir iş yeri için kira desteğinden faydalanabilir. (6) Hibe desteğinden faydalanılan dönemlerde vergi mükellefiyeti faal olarak devam etmelidir. Destek başvurusunda bulunanın gayri faal olduğunun anlaşılması durumunda bu kişilere destek ödemesi yapılmaz. (7) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulanan benzer nitelikteki desteklerden faydalanılması, bu destek programından faydalanılmasına engel teşkil etmez. Başvuru, değerlendirme ve itiraz MADDE 8 – (1) Bakanlık, destek programının uygulanmasına ilişkin olarak başvuru, değerlendirme, kabul, ödeme, uygulama ve diğer süreçlerde protokol yapılan diğer kurum ve kuruluşlar ve bunların taşra teşkilatına görev ve yetki verebilir. (2) Destek başvuruları ve itirazlar elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yapılır. (3) Başvuruda bulunan tarafından başvuru ve eki taahhütname elektronik ortamda onaylanır. (4) Kira desteği başvurusunda bulunanlardan, başvuruda bulunduğu iş yerinin aylık kira bedeli, açık adresi ve iş yerini kiralayanın kimlik bilgilerini başvuru esnasında beyan etmesi istenir. Beyanda bulunmayanlara kira desteği ödemesi yapılmaz. (5) Destek programı başvuru süresi, on günden az olmamak üzere Bakanlık tarafından belirlenir. (6) Reddedilen başvurular hakkında ret tarihinden itibaren on gün içerisinde Genel Müdürlüğe itiraz edilebilir. Bu itiraz, itiraz başvurusunun Genel Müdürlüğe ulaştığı tarihten itibaren beş iş günü içerisinde sonuçlandırılarak ilgilisine cevap verilir. Destek ödemesi MADDE 9 – (1) Destek başvurusunun uygun bulunması halinde ilgilinin banka hesabına destek ödemesi yapılır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Genel hükümler MADDE 10 – (1) Destek programı kapsamında yapılan başvurulara ilişkin bilgi ve belgeler, 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümleri çerçevesinde başvuruda bulunanlara ait kişisel veri olarak kabul edilir ve ilgili kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla ilgili kişinin açık rızası olmaksızın üçüncü kişilere aktarılamaz. (2) Başvuruda bulunana fazla veya yersiz ödeme yapıldığının tespit edilmesi halinde söz konusu fazla veya yersiz ödemeler, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uyarınca vergi daireleri tarafından tahsil edilir. Yetki MADDE 11 – (1) Bu Tebliğde düzenlenen hususlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirlemeye, uygulamaya ilişkin talimatlar vermeye, uygulamada ortaya çıkacak mücbir sebep, özel ve zorunlu haller ile ihtilafları inceleyip sonuçlandırmaya Bakanlık yetkilidir. Yürürlük MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 13 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu